کد خبر: ۷۷۹۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۶

نخست وزیر بریتانیا خواستار توقف شهرک‌سازی در کرانه غربی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «گوردون براون» نخست وزیر بریتانیا یکشنبه در جریان سفر به سرزمینهای اشغالی خواستار توقف شهرک‌سازی در کرانه غربی شد و در دیدار با «محمود عباس» متعهد به پرداخت 500 میلیون دلار کمک مالی به اقتصاد فلسطین شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، براون در دیدار با «شیمون پرز» رئیس جمهور رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «بریتانیا از حقوق اسرائیل در داشتن صلح و امنیت حمایت می‌کند ولی دولت اسرائیل باید شهرک‌سازی از کرانه غربی را متوقف کند». 

نخست وزیر بریتانیا که با هدف پیشبرد مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین و توسعه اقتصادی در قلمرو فلسطین به خاورمیانه سفر کرده است در دیدار با «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین در بیت اللحم واقع در کرانه غربی بر حمایت سیاسی، اقتصادی انگلستان ازدولت خودگردان فلسسطین تاکید کرد. 

براون همچنین در جریان کنفرانس تجاری در بیت‌المقدس با «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد. در عین حال اسماعیل هنیه رئیس جنبش حماس در بیانیه‌ای از «گوردون براونب خواست تا از نوار غزه به طور کوتاه دیدن کند و پیش از خروجش با مقامات حماس گفتگو کند. 

هنیه در بیانیه خود اعلام کرده است«ما از براون می‌خواهیم تا به نوار غزه سفر کند و  فاجعه انسانی که توسط اسرائیل و شرکت کشورهای اروپایی و متاسفانه بریتانیا، صورت گرفته را مشاهده کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین