کد خبر: ۷۷۹۶۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

سخنگوی دولت: دلیل افزایش اجاره‌بهای مسکن، دولت قبل است!

در یک سالگی دولت رئیسی و در حالی که کمر مردم زیر بار فشارهای اقتصادی خم شده است، علی بهادری در اظهاراتی با تاکید بر اعلام گزارش ماهانه پیشرفت نهضت ملی مسکن، ادعا کرد: عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و ... باقیمانده از دولت قبل است.
سخنگوی دولت: دلیل افزایش اجاره‌بهای مسکن، دولت قبل است!
آفتاب‌‌نیوز :

علی بهادری جهرمی در جلسه امروز شورای عالی مسکن، تعدیل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و با تاکید بر همکاری مجموعه دولت با وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: از آنجایی‌که نهضت ملی مسکن از طرح‌های ابلاغی با اولویت بالا از سوی رئیس جمهور بوده است، آمادگی برای همکاری جهت تصویب هرگونه مصوبه مورد نیاز در دولت یا طرح آن با نمایندگان آمادگی وجود دارد.

سخنگوی دولت افزود: باید قرارگاه رسانه‌ای رصد پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شود و گزارش پیشرفت آن به صورت ماهانه در جلسات دولت مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

به نوشته تسنیم، وی با اشاره به دغدغه اصلی رئیس جمهور در بخش مسکن تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از سه اولویت کلان دولت است که برای پیشبرد آن باید تمامی ارکان دولت پای کار بیایند.

وی مسکن را حوزه‌ای عدد دار و شفاف دانست که مورد پیگیری و مطالبه اصحاب رسانه است. وی درباره نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور گفت: تاثیر خبر‌های مربوط به افزایش تولید مسکن در قالب نهضت ملی دارای بعد واقعی و انتزاعی است و قطعا آثار انتظاری رونق بازار مسکن، بر شاخص مدیران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: تمامی مدیران راه شهرسازی استان‌ها به صورت مستمر، به زبان‌های گوناگون و در قالب‌های متفاوت گزارش و آمار‌های ساخت مسکن و جزئیات روند آن را اعلام کنند تا روایت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن برای مردم قابل لمس باشد.

بهادری درباره موضوع اجاره‌بها نیز گفت: با وجود این‌که عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و ... باقیمانده از دولت قبل است، اما فضای رسانه‌ای برای روشنگری در این خصوص اهمیت زیادی دارد.: تا نظارت وزارت راه و شهرسازی بر اتحادیه املاک و بنگاه‌ها افزایش یابد و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است که اخیرا بر اساس گزارش‌های رسمی، قیمت مسکن در تهران به متری 40 میلیون تومان رسیده است. اجاره‌بها نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که دولت تاکنون طرح‌های مختلفی برای کنترل بازار مسکن ارائه داده که به نظر می رسد تا الان با شکست مواجه شده است. از طرح ساخت سالی یک میلیون مسکن تا تعیین سقف اجاره بها و ارائه وام ودیعه و ... که هیچ کدام عملی نشده‌اند. بنابراین دولت بجای پاسخگویی درباره چرایی عدم موفقیت طرح‌های خود، مثل همیشه مشکلات را حواله دولت قبل کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
7
چقدر پررویید!!!؟؟؟؟ بابا بگید سوادشو نداریم تمام !!! ملتو مثل خودتون ..... فرض نکنید!!!
مستأجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
6
...دروغ میگی! قرار بود یکبار برای همیشه یک مناظره با روحانی بذارید تمومش کنید این «دولت قبل، دولت قبل» رو. چی شد پس؟! نتیجه ...های شما کجاست؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
6
اصلا گرمی هوا گرانی مسکن اجاره بیماری و۰۰۰۰۰۰۰۰۰ همه از دولت قبل است و دولت کنونی پاک پاک پاک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
6
دلیل همه مشکلات فعلی ما دولت شاهنشاهی 40 سال پیش است که باینها فکر نکرده بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین