کد خبر: ۷۷۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
تبلیغات

معرفی خدمات کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز تهران و شهریار

در کمپ‌های ترک اعتیاد نه تنها به مسائل جسمی مربوط به اعتیاد پرداخته می‌شود، بلکه همزمان به مشکلات ذهنی مددجو پرداخته شده تا با کمک گرفتن از روان درمانی، دلایل گرایش به اعتیاد مشخص شده و بر طرف شوند.
معرفی خدمات کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز تهران و شهریار
آفتاب‌‌نیوز :

افرادی که به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند، بار‌ها و بار‌ها تلاش می‌کنند تا اعتیاد را کنار گذاشته و به زندگی سالم ادامه دهند. متاسفانه به دلیل وسوسه‌ی بالای مواد مخدر، ترک در منزل عموما با شکست روبرو شده و به دلیل عدم مصرف برای مدتی مشخص (دوره ترک در منزل)، میزان مصرف ماده مخدر پس از تمام شدن این دوره، افزایش خواهد یافت. برای جلوگیری از این اتفاق، در کمپ‌های ترک اعتیاد نه تنها به مسائل جسمی مربوط به اعتیاد پرداخته می‌شود، بلکه همزمان به مشکلات ذهنی مددجو پرداخته شده تا با کمک گرفتن از روان درمانی، دلایل گرایش به اعتیاد مشخص شده و بر طرف شوند.

کمپ ترک اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد که باید تحت نظارت سازمان بهزیستی کشوری باشد، مکانی است که مددجو می‌تواند دوره‌ی ترک اعتیاد را به صورت اصولی و استاندارد در آن سپری کرده تا نه تنها اعتیاد خود را برطرف نماید، بلکه بتواند توان و اراده‌ی خود را افزایش داده تا همیشه به اعتیاد نه بگوید. کمپ ترک اعتیاد در دو مدل اختیاری و اجباری وجود دارد. اگرچه خدمات ارائه شده مشابه است، اما مراقبت و نگهداری بیشتری در کمپ اجباری، اعمال می‌شود. مددجویانی که خود قصد ترک اعتیاد را داشته باشند، می‌توانند به کمپ اختیاری (تمایلی) یا کمپ اقامتی مراجعه نمایند.

از طرف دیگر، بسیاری از مواد مخدر از جمله مواد مخدر صنعتی همانند شیشه، دوا، هروئین و ... برروی عملکرد مغز اثر گذاشته و نه تنها باعث ایجاد توهم، پارانویا، هذیان گویی، دشمن پنداری و ... شده، بلکه توان تصمیم گیری را از ایشان خواهند گرفت. طبیعتا در چنین شرایطی که فرد دچار توهم دشمن پنداری است، ممکن است به خود یا اطرافیان آسیب رسانده و صد البته که از مراجعه به کمپ، خودداری خواهد کرد. در چنین شرایطی، کمپ اجباری تنها راه پیش رو برای در امان ماندن اطرافیان و همچنین بازگرداندن سلامت به خود فرد است.

کمپ ترک اعتیاد تهران

مسیر سبز، یکی از مجموعه‌های معتبر کمپ ترک اعتیاد تهران بوده که با تاسیس چندین شعبه در سرتاسر شهر تهران، میزبان مددجویانی است که قصد دارند یکبار برای همیشه، اعتیاد را کنار گذاشته و زندگی سالم و پاک را دنبال کنند. کارشناسان این مجموعه، در تمامی ساعات روز آماده‌ی مشاوره رایگان در خصوص انتخاب کمپ مناسب برای ترک اعتیاد هستند. علاوه بر شهر تهران، مسیر سبز چندین مجموعه در شهریار فراهم کرده تا بتواند در سطح هر دو شهر، بهترین خدمات را برای مددجویان عزیز فراهم نماید.

ترک اعتیاد چقدر طول میکشد؟

بسیاری از مواد مخدر را می‌توان در یک دوره‌ی ترک اعتیاد ۲۱ روزه کنار گذاشت. اما مواد مخدری که باعث آسیب رسانی به مغز می‌شوند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. چرا که نه تنها وابستگی جسمانی بسیار بالایی ایجاد می‌کنند، بلکه انرژی مضاعفی برای ترمیم مغز در زمان ترک اعتیاد نیاز است. برای مثال، ترک شیشه نیاز به زمانی چند ماهه داشته و فرآیند ترک اعتیاد آن طولانی‌تر از ماده‌ی مخدری همانند تریاک است. در ترک شیشه، دو مرحله اتفاق افتاده که مرحله‌ی اول با نام ماه عسل ترک شناخته می‌شود. در این مدت، فرد احساس درد کمتری داشته و احساس می‌کند که حالت عمومی وی رو به بهبودی است. اما در مرحله دوم که به آن دیوار گفته می‌شود، علائم محرومیت ظاهر شده و همزمان مغز نیز درصدد ترمیم خود است.

گذر از مرحله دیوار و ترک دائمی شیشه نیاز به برنامه دقیق درمانی و همچنین همراهی و همدلی عمیق اطرافیان دارد. با گذشت از مرحله دیوار، رفته رفته علائم بهبود واقعی در مددجو ایجاد شده و همچنین وسوسه‌های گرایش به اعتیاد نیز کمتر خواهد شد. مهمترین بخش در این مرحله، جلسات روان درمانی گروهی و حفظ عزم و اراده برای ترک شیشه است که باید توسط متخصصان ترک اعتیاد انجام شود.

بهترین متد ترک اعتیاد

طبق استاندارد‌های روز ترک اعتیاد، بهترین متد ترک اعتیاد شامل چندین مرحله است. در اولین گام، سم زدایی مواد مخدر به یکی از سه روش فوق سریع، سریع و تدریجی انجام شده تا باقیمانده‌ی آثار مواد مخدر از بدن فرد پاک شوند. انتخاب متد توسط کارشناس ترک اعتیاد و با توجه به شرایط جسمی مددجو و همچنین سابقه‌ی مصرف ماده مخدر مشخص خواهد شد. با پاک شدن بدن (یا قرار گرفتن در مسیر پاکسازی کامل)، وابستگی جسمانی به ماده مخدر با استفاده از شبه مخدر‌ها (متادون، ب ۲ و ...) یا ضد مخدر نالتروکسان استفاده خواهد شد تا آثار محرومیت (درد جسمانی و تحریک مغزی) کاهش یافته یا به صفر برسد.

دارو‌های ترک اعتیاد

سپس، میزان دوز مصرفی روزانه کاهش خواهد یافت تا رفته رفته به صفر برسد. همزمان نیز جلسات روان درمانی فردی و گروهی شروع شده تا دلایل و ریشه‌ی اصلی گرایش به ماده مخدر پیدا شود. پس از حل مشکل اعتیاد به صورت ریشه‌ای، مددجو از لحاظ روانی آماده خواهد شد تا یکبار برای همیشه، در مقابل وسوسه‌های مواد مخدر ایستاده و هرگز به سمت ماده مخدر نرود. با این مسیر، فرد هم از لحاظ جسمی اعتیاد را کنار گذاشته است و هم از لحاظ روانی نیز اراده و استقلال خود را حفظ خواهد کرد. به همین جهت نیز ترک اعتیاد در کمپ‌های ترک اعتیاد معتبر، بهترین متد ترک اعتیاد است.

خدمات کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز

مسیر سبز مجموعه‌ای معتبر برای ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر زیر است:

  • تریاک (سوخته و شیره)
  • شیشه
  • متادون
  • گل
  • هروئین
  • کراک
  • ترامادول

برای ترک اعتیاد، مسیر سبز کمپ‌های متعدد دولتی، رایگان، خصوصی، لاکچری و ... را هم برای آقایان و هم برای بانوان محترم تاسیس کرده تا بهترین متد درمانی را در بهترین شرایط برای مددجویان فراهم نماید. شما همواره می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی تماس با ما در وبسایت کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز، به صورت رایگان با کارشناسان این مجموعه مشاوره نموده و بهترین کمپ ترک اعتیاد را انتخاب نمایید.

هزینه کمپ ترک اعتیاد

بسته به متد درمانی، محل اقامت و نوع ماده مخدر مصرفی، کارشناسان، پزشکان و روان درمانگران مسیر سبز، بهترین طرح درمان را ارائه خواهند نمود. شایان ذکر است که تعرفه‌ی مرکز ترک اعتیاد مسیر سبز، مطابق با تعرفه دولتی بوده که توسط سازمان بهزیستی تعیین می‌شود. از این رو، کمترین هزینه کمپ ترک اعتیاد برای مددجویان در نظر گرفته شده، در عین حال، بهترین امکانات رفاهی، آسایشی و ... در مدت زمان حضور در کمپ‌ها ارائه شده است.

معرفی خدمات کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز تهران و شهریار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین