کد خبر: ۷۷۹۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

حمله ترکیه به سوریه

مواضع ارتش سوریه در شمال حلب امروز (شنبه)، هدف حمله توپخانه‌ای و راکتی ارتش ترکیه قرار گرفت.
حمله ترکیه به سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

محل استقرار ارتش سوریه در روستای مرزی «مرعناز» در شمال حومه حلب، هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که صداهای انفجار بسیار شدیدی در این منطقه شنیده شده است.

روز گذشته خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قصد دارد حمله به شمال سوریه را ناگهانی انجام دهد.

کارشناسان معتقدند که هدف قرار گرفتن مواضع ارتش سوریه، به احتمال فراوان برای عقب راندن آنها از مناطق درگیری در شمال سوریه انجام می‌گیرد.

نیروهای ترکیه امروز همچنین مناطق مسکونی در حومه شمالی الرقه را با توپخانه هدف قرار دادند که در نتیجه آن، خسارت به اموال و دارایی‌های ساکنین وارد شد.

خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی در شمال سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه مستقر در نوار مرزی، اطراف روستای اعیوه و جاده بین المللی ام ۴ در حومه شمالی الرقه را با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

رجب طیب اردوغان چند روز پیش در سخنانی اعلام کرد: منطقه در امتداد ۳۰ کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا اقداماتی را در این رابطه اتخاذ کرده‌ایم و عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم در مرزهای جنوبی مان گذرگاه‌های تروریستی ایجاد شود و در همین راستا کمربند امنیتی در شمال سوریه را تکمیل خواهیم کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز اعلام کرده است که دمشق در سطح رسمی و مردمی در برابر هر گونه عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه مقاومت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین