کد خبر: ۷۷۹۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۴

اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسب سالگرد آیت ا... مشکینی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به مناسبت اولین سالگرد درگذشت عالم ربانی، آیت‌الله مشگینی، بیانیه‌ای صادر کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن کامل این بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
یکسال از هجرت غمبار اسوه زهد و فضیلت، بزرگ مرد مبارزه و جهاد، یار همراه و مددکار انقلاب اسلامی، مرحوم حضرت آیت‌الله حاج میرزا علی (فیض) مشکینی رحمه‌الله تعالی علیه سپری شد لیکن غم فقدان او و سنگینی مصیبت ارتحال او همچنان تازه و تأثر برانگیز است. 

این مرد الهی و فقیه اندیشمند و متعالی، از ابتدای گام نهادن در مسیر یادگیری علوم الهی تا زمان ارتحال ملکوتی خویش نشانه بارز تمسک به اخلاق اسلامی و عرفان شیعی بود. او خود را وقف اسلام و به معنای اصلی و حقیقی در خدمت اندیشه‌های برتر اسلامی نموده بود.

سلوک فردی و منش عادی او، تخلق به آداب و اخلاق اسلامی و شیوه زندگی او زهد و دوری از زخارف دنیوی بود. این شیوه حسنه نه تنها در زمانیکه او طلبه‌ای ساده و در حال تعلم بود رعایت می‌شد بلکه وقتی ایشان در دوره‌های متوالی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و امامت جمعه قم نیز بود به عینه مراعات می‌شد و به شهادت تمامی علماء، شاگردان و ارادتمندانش او آنچنان زیست که اسوه و نمونه‌ی بارزی از تعبّد و سادگی در میان حوزویان و مسؤولین رده‌بالای حکومتی به شمار می‌آمد. 

این روح بلند و والا پس از بهره‌مندی از فیض ناب اساتیدی همچون آیت‌الله العظمی بروجردی، امام راحل و علامه طباطبایی اعلی الله مقامهم الشریف و در آستانه شکل‌گیری حرکت و نهضت والای اسلامی به رهبری زعیم عالیقدر جهان تشیع امام خمینی رحمه‌الله علیه، تمامی استعداد، دانش و ظرفیت و توان خویش را در روشنگری و ساماندهی مردم علیه دستگاه جور بکار گرفت و با تمام قدرت علیه دستگاه ظلم و بیداد شاهنشاهی به مبارزه برخاست.

مرحوم حضرت آیت‌الله حاج میرزا علی مشکینی (قدس‌الله سره) در راه جهاد با ستمگری و بیداد با سلاح بیان، قلم و اخلاق پای در راه مبارزه نهاد و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هم همواره همچون سربازی ساده و عادی، پای در رکاب نظام و رهبر کبیر انقلاب اسلامی، آماده و مهیّا بود. حضور نورانی و پرفیض او در جمع رزمندگان دفاع مقدس و خطابه‌های معنوی او، مایه اطمینان آرامش و صلابت جان برکفان و سلحشوران جبهه‌های نبرد حق علیه کفر و باطل بود. همچنانکه روشنگریها و حمایت‌های بیدریغ او از نظام اسلامی در سنگر امامت جمعه شهر مقدس قم مایه دلگرمی مردم، مسؤولین و حوزه‌های علمیه بود. ریاست متوالی او بر دو نهاد مرجع و والای فرهنگی و سیاسی ـ مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ـ نشان از بی بدیل بودن او در مسیر علم، اخلاق، سیاست، تقوا و مردم‌داری داشت.

او خود را سرباز و خدمتگذار نظام اسلامی و مردم می‌دانست و در این راه از همه وجود خویش مایه می‌گذاشت. و سرانجام نیز در اوج خلوص و بندگی با عاقبتی خوش و کارنامه‌ای سراسر معنویت، محبت و عشق، علاقه و خدمت به خاندان عصمت و طهارات علیهم‌السلام به بارگاه الهی شرفیاب شد. طوبی له و حسن مأب.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سالگرد ارتحال ملکوتی این فقیه مهذّب را به درگاه نورانی حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا له الفدا)، مقام معظم رهبری (دام ظله)، مراجع‌معظم تقلید (دامت برکاتهم) و آحاد مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و اعلام می‌دارد که به همین مناسبت مجلس بزرگداشتی روز پنجشنبه مورخ 3/5/87 بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برپا می‌گردد.

شرکت عموم مردم قدر شناس استان قم خاصه علمای اعلام، طلاب و فضلا موجب تکریم مقام فقاهت و معنویت خواهد بود.


و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین