کد خبر: ۷۷۹۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۲
در نشست دفتر سیاسی جبهه مشارکت مطرح شد:

تأکید جبهه مشارکت بر تعامل با نظام بین‌الملل و تنش‌زدایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مذاکرات دیپلماتیک روز شنبه در ژنو، در نشست دفتر سیاسی جبهه مشارکت مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در این جلسه ابتدا گزارش کارشناسی از سوی کمیسیون سیاست خارجی حزب ارائه و سپس اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون آن پرداختند.

از نظر اعضای این دفتر اگرچه افق این مذاکرات چندان روشن نیست ولی چنانچه این مذاکرات راه برون رفتی از وضعیت نامناسب فعلی بیابد و در حکم بازگشت به سیاست اصولی تنش‌زدایی دولت اصلاحات در عرصه سیاست خارجی تلقی شود می‌تواند گام آغازینی در واقعگرایی و دوراندیشی باشد.

جبهه مشارکت در سال‌های ابتدایی استقرار دولت نهم پیرامون مسئله هسته‌ای بیانیه‌ای صادر کرده بود که اکنون پس از دو سال ظاهراً حقانیت مفاد آن بیانیه بر اولیای امر آشکار گشته است که اگر چنین باشد می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد اگرچه متاسفانه در این مدت 3 قطعنامه بین‌المللی علیه ایران صادر شده و آثار آنها کمابیش نمایان گردیده است.

اعضای دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی همچنان بر تعامل با نظام بین‌الملل و تنش‌زدایی در این عرصه تاکید می‌کنند و بر این اساس باور دارند که موضوع هسته‌ای نیز از این رهگذر – با فرض تاکید بر حقوق حقه ملی- قابلیت حل و فصل دارد.

در همین راستا همچنان بر رفع موانع همگرایی ملی در عرصه داخلی تاکید می‌شود ضمن اینکه باید خاطرنشان کرد هیچ نکته اساسی در مذاکرات نباید از معرض صاحبان اصلی کشور یعنی مردم پوشیده بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین