کد خبر: ۷۷۹۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۸

امیدواری عراق به خروج نیروهای آمریکایی تا سال 2010

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز در بغداد با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار کرد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سخنگوی دولت عراق دیدار باراک اوباما و المالکی را بسیار خوب و موفقیت آمیز برای هر دو طرف توصیف کرد. 

علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق امروز دوشنبه اعلام کرد، باراک اوباما، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طرحش را برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق طی 16 ماه در گفتگو با نوری مالکی، نخست وزیر عراق مطرح نکرد. 

دباغ در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اوباما موضوع جدول زمانی 16 ماهه‌اش را مطرح کرد یا خیر گفت: «ما درباره این موضوع گفتگو نکردیم». 

وی افزود: «اوباما درباره موضوعات مورد نگرانی دولت عراق گفتگو نکرد چرا که او یک سمت دولتی رسمی ندارد». 

بر اساس طرح اوباما، نیروهای رزمی آمریکا از عراق باید ظرف شانزده ماه، خارج شوند. 

این در حالی است که سخنگوی دولت عراق نیز در بیانیه‌ جدیدی گفته است که دولت کشورش مایل است بیشتر نیروهای رزمی آمریکا تا سال 2010 از عراق خارج شوند که به موضع اوباما بسیار نزدیک است. 

اوباما امروز پیش از ورود به بغداد، از شهر بصره در جنوب عراق نیز دیدن کرد. 

باراک اوباما در بصره با شماری از فرماندهان آمریکایی، انگلیسی و عراقی دیدار و گفتگو کرد.
قرار است اوباما در بخشی از سفرش به عراق با فرمانده ارشد ارتش آمریکا در عراق یعنی ژنرال دیوید پترائوس دیدار کند. 

انتظار می رود اوباما در این سفر از ارزیابی‌های فرماندهان نظامی درخصوص اوضاع امنیتی مطلع شود، به‌ویژه مسائلی که به طرح وی مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق و توقف عملیات رزمی درعراق طی شانزده ماه در صورت پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا مربوط می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین