کد خبر: ۷۷۹۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

یک نوشیدنی برای تمام فصول

مصرف نعناع همچنین به بهبود خلق و خو کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش نعناع در شب باعث میشود تا خواب سالمی داشته باشید و ذهن را آرام می کند.
یک نوشیدنی برای تمام فصول
آفتاب‌‌نیوز :

ساده ترین راه برای افزودن نعناع به رژیم غذایی این است که مقداری برگ نعناع را در آب جوشانده و معجون در دمای دلخواه در طول روز مصرف شود.

یکی از مواد خوراکی رایج در آشپزخانه برگ نعناع است. ساده ترین روش برای گنجاندن آن در رژیم غذایی، جوشاندن مقداری برگ نعناع در آب و مصرف معجون در طول روز است. با توجه به تاثیر طراوت بخشی و خنک کنندگی این سبزی، می تواند جایگزینی سالم برای انواع نوشیدنی ها معمول و نوشیدنی های کافئین دار باشد.

نعناع از جمله سبزیجاتی است که هم در آشپزی و هم برای اهداف دارویی استفاده می شود، پراشتهایی و پرخوری را کنترل کرده، به کاهش وزن کمک، تعادل الکترولیت ها را حفظ، دمای بدن را تنظیم و سطح انرژی بدن را در طول روز حفظ می کند. همچنین ساده ترین راه برای هیدراته ماندن بدن در تمام فصول و نه تنها فصل تابستان است.

به گفته کارشناسان، برای هضم، جذب و دفع بهتر باید در تمام فصول به اندازه کافی آب بنوشید. تامین آب مورد نیاز بدن سلامت پوست را حفظ کرده و روند فرسودگی را به تاخیر می‌اندازد و در عین حال جذب مواد مغذی را در روده بهبود می‌بخشد. همچنین دمنوش نعناع از یبوست پیشگیری و آن را درمان، دمای بدن را تنظیم، سم زدایی طبیعی را بهینه و فشار خون را حفظ می کند.

مصرف نعناع همچنین به بهبود خلق و خو کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش نعناع در شب باعث میشود تا خواب سالمی داشته باشید و ذهن را آرام می کند.

فوائد مصرف دمنوش نعناع در تمام فصول

در حالیکه در فصل تابستان ممکن است فرد تمایل داشته باشد از نوشیدنی‌های سرد و کافئین‌دار برای غلبه بر گرما مصرف کند، باید از دمنوش نعناع مصرف کرد تا بدن به طور طبیعی خنک بماند و میل به نوشیدنی‌های ناسالم رفع شود.

به گزارش هندوستان تایمز، در طول زمستان، فرد خیلی احساس تشنگی ندارد. دمنوش نعناع به دلیل خاصیت طراوت بخشی می تواند گزینه مناسبی باشد. نوشیدن دمنوش گرم نعناع به هضم و سوخت و ساز بهتر مواد غذایی در فصل سرد کمک میکند زیرا در زمستان اشتها به شکل طبیعی بیشتر می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین