کد خبر: ۷۸۰۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

مقام روسی: از عضویت دائم هند و برزیل در شورای امنیت حمایت می‌کنیم

مقام ارشد دولت روسیه می‌گوید این کشور برخلاف حمایت از نامزدی هند و برزیل، از عضویت دائم ژاپن و آلمان در شورای امنیت حمایت نمی‌کند.
مقام روسی: از عضویت دائم هند و برزیل در شورای امنیت حمایت می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

«آندری دِنیسوف»، سفیر روسیه در چین روز دوشنبه اعلام کرد مسکو آمادگی دارد تا درباره عضویت دائم کشورهای هند و برزیل در شورای امنیت سازمان ملل بحث شود.

به گزارش تاس، سفیر روسیه این اظهارات را در دهمین مجمع جهانی صلح بیان کرد. وی دراین‌باره افزود: روسیه بر پایه توافق جمعی، خواستار گسترش شورای امنیت سازمان ملل است. نیاز است سهم متناسب ملت‌های آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین افزایش یابد تا شورای امنیت قادر به انعکاس خواسته‌ها و آمال مردم در سراسر جهان باشد و ساختار آن دموکراتیک‌تر و مردمی‌تر شود».

این مقام دولت روسیه در عین حال افزود: مایلم خیلی رُک و روشن بگویم که ما آمادگی نداریم تا از اضافه‌شدن بازیگرانی مانند ژاپن و آلمان (به جمع دائم شورای امنیت) حمایت کنیم.

وی در ادامه نظر خود را اینگونه تشریح کرد: ما هیچ گونه ارزش افزوده‌ای در الحاق این دو کشور به شورای امنیت نمی‌بینیم. با توجه به توازن یا عدم توازن موجود در شورا، به نظرم بعید است عضویت این دو نامزد مذکور، شورا را تقویت کند. و حتی عدم توازن موجود را برجسته‌تر می‌کند.

سفیر روسیه در چین با تأکید بر اعلام حمایت مسکو از عضویت دائم هند و برزیل در شورای امنیت گفت: ما بارها و مکرر اعلام کرده‌ایم خواستار افزایش تعداد اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستیم. سازمان ملل با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، همچنان یک سازمان منحصربه‌فرد باقی مانده و امیدواریم این ساختار را حفظ و بهبود ببخشیم.

بیش از ۳۰۰ دیپلمات کنونی و سابق، مقام دولتی، پژوهشگر و کارشناس با حضور فیزیکی یا برخط در نشست مجمع صلح جهانی شرکت کردند. شعار نشست امسال «حفاظت از ثباث بین‌المللی» بود. از سال ۲۰۱۲ تاکنون نشست‌های سالانه این مجمع در دانشگاه «چینهوا» در شهر پکن، پایتخت چین، برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین