کد خبر: ۷۸۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

آیت‌الله سبحانی: ابزار‌های پیشرفته‌ای در اختیار دشمنان هست/ شبهه‌ها به اعماق ذهن و زندگی همه انسان‌ها نفوذ کرده‌/ هیچ فردی از تیررَس شبهات در امان نیست

مرجع تقلید شیعیان گفت: امروزه وظیفه عالمان دینی و مبلغان بسیار سنگین‌تر و دشوارتر شده و شناخت شبهه و پاسخ‌گویی آن از امری فرعی و حاشیه‌ای به موضوع اصلی، تخصصی و فراگیر دگرگون شده‌است.
آیت‌الله سبحانی: ابزار‌های پیشرفته‌ای در اختیار دشمنان هست/ شبهه‌ها به اعماق ذهن و زندگی همه انسان‌ها نفوذ کرده‌/ هیچ فردی از تیررَس شبهات در امان نیست
آفتاب‌‌نیوز :

مرجع تقلید شیعیان گفت: طلاب جوان و مستعد پس از فراگیری علوم دینی و یا هم‌زمان با آن با انواع تخصص‌ها و مهارت‌های شناخت شبهه و پاسخ‌گویی آشنا شده و خود را در این عرصه ورزیده و آماده سازند.

آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در پیامی به آیین پایانی جشنواره اولین جشنواره پاسخ برتر که در سالن امین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرائت شد، اظهار داشت: شگردهای رسانه‌ای و ابزارهای پیشرفته‌ای که در اختیار دشمنان قرار گرفته، شدت، عمق و گستردگی انتشار شبهات را افزون کرده‌است.

وی ادامه داد: تقریبا هیچ فردی اعم از زن و مرد و پیر و جوان و کودک از تیررَس شبهات در امان نیستند.

مرجع تقلید شیعیان درادامه بیان کرده: اگر تا یک قرن قبل شبهه‌ها تنها در میان طیف محدودی از عالمان و دانشوران مطرح می‌شد و اندکی از مردم کوچه و بازار در معرض تیرهای زهرآلود شبهه‌ها قرار می‌گرفتند، اکنون به سبب فضای مجازی شبهه‌ها به اعماق ذهن و زندگی همه انسان‌ها نفوذ کرده‌است.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر وظیفه عالمان دینی گفت: امروزه وظیفه عالمان دینی و مبلغان بسیار سنگین‌تر و دشوارتر شده و شناخت شبهه و پاسخ‌گویی آن از امری فرعی و حاشیه‌ای به موضوع اصلی، تخصصی و فراگیر دگرگون شده‌است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: در این زمان دشمن با تمام توان و در همه عرصه‌های فکری و رفتاری به رویارویی با دین خدا آمده و به دنبال بسط سیطره نامشروع خود در همه ساحت‌های شناختی و عاطفی انسان‌ها و تغییر دادن رفتار و اغراض پلید و شیطانی خود است.

وی با ذکر روایتی از امام صادق (ع)، تصریح کرده‌است: عالم باید به زمانه خود آگاه باشد و کسی که با اوضاع و احوال زمانه خویش آشنا باشد هرگز مورد هجوم شبهه‌ها قرار نگرفته و غافل‌گیر نمی‌شود، نخستین گام برای مواجه موثر و مقابله کارساز با شبهه‌های دینی شناخت مقتضیات زمان است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: رصد و شناسایی موضوع‌ها و مسائل واقعی مردم، شناخت ابزارها و شیوه‌های نشر شبهه و مهمتر از همه شناخت زبان نسل امروز عناصر کلیدی مقتضیات زمانه است، شناخت شبهه و پاسخ‌گویی به شبهه‌ها مهارت و تخصصی فراتر از فراگیری علوم مرسوم حوزه‌ها می‌باشد.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: طلبه‌های جوان و مستعد باید پس از فراگیری علوم دینی و یا هم‌زمان با آن با انواع تخصص‌ها و مهارت‌های شناخت شبهه و پاسخ‌گویی آشنا شده و خود را در این عرصه ورزیده و آماده سازند، بنابراین وظیفه کنونی حوزه‌های علمیه و علمای والامقام و پژوهندگان علوم دین توجه و اهتمام جدی به مقوله شبهه‌ها و پاسخ‌گویی به آن است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: استفاده از زبان هنر و دستاوردهای علمی بشر در حوزه‌های روان‌شناسی، جامعه شناسی و ارتباطات فرهنگی در امر پاسخ‌گویی به شبهه‌ها ضرورتی انکار ناپذیر است، اگر شبهه پژوهی و پاسخ‌گویی به شبهه‌ها فعالیت مهم و اصلی امروز حوزه‌هاست، فراهم کردن زمینه‌های مادی و معنوی انجام این وظیفه بزرگ هم لازم و ضروری می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه زعمای دلسوز و آگاه حوزه علمیه و مدیران دغدغه‌مندی که مسئولیت هدایت و اداره شئون دینی را بر عهده دارند باید در تقویت نیروهای علمی و فراهم ساختن ابزارها و وسایل مورد نیاز پاسخ‌گویی به شبهه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند افزود: بی‌شک تکریم و پاسداشت زحمت‌های کسانی که در عرصه شبهه‌پژوهی و پاسخ‌گویی و مقابله با شبهه‌های دینی فعالیت دارند یکی از عناصر تقویت کننده جبهه حق در برابر جبهه باطل است.

مرجع تقلید شیعیان در بخش پایانی پیام خود برگزاری جشنواره پاسخ برتر را اقدام مبارک و ارزشمندی در راستای پاسخ‌گویی به شبهه‌ها دانسته و خاطرنشان کرد: این حرکت موجبات دلگرمی و تقویت انگیزه‌های معنوی تلاشگران عرصه شبهه‌شناسی و پاسخ‌گویی به شبهه‌دینی را فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین