کد خبر: ۷۸۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

فواید پیاده‌روی سریع

پیاده‌روی سریع، ورزشی با شدت متوسط است و مزایای بیشتری نسبت به پیاده‌روی با سرعت آهسته دارد.
فواید پیاده‌روی سریع
آفتاب‌‌نیوز :

«فعالیت بدنی نیازی به پیچیدگی ندارد. چیزی به سادگی یک پیاده‌روی سریع روزانه می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تری داشته باشیم. فواید پیاده‌روی منظم برای سلامت و تندرستی ما حیرت‌انگیز است و خبر خوب اینکه پیاده‌روی می‌تواند به ما در رسیدن به وزن متعادل و پیشگیری از بیماری‌های مختلف ازجمله بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و بهبود خلق و خو کمک کند. آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان با راه‌رفتن و پیاده‌روی بسیار سازگار است و بر خلاف سایر شیوه‌های فعالیت بدنی، پیاده‌روی آسان و رایگان است و نیازی به تجهیزات یا مهارت خاصی هم ندارد اما اغلب به‌عنوان فعالیت بدنی نادیده گرفته می‌شود.

برای بهره‌مندی از مزایای پیاده‌روی باید اصول صحیح آن را یاد بگیریم و بدون برنامه و بی‌هدف پیاده‌روی نکنیم. در این مسیر هر قدر که بیشتر منظم و مستمر پیاده‌روی کنیم، مزایای بیشتری هم کسب خواهیم کرد؛ از جمله رسیدن به وزن طبیعی، کاهش چربی بدن، افزایش توان قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس. پیاده‌روی در شروع روز می‌تواند به شما احساس سرزندگی و شادابی بدهد. قرارگرفتن در معرض انرژی صبحگاهی ریتم طبیعی بدن شما را تنظیم می‌کند. چرخه خواب و بیداری شما را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

پیاده‌روی سریع، ورزشی با شدت متوسط است و مزایای بیشتری نسبت به پیاده‌روی با سرعت آهسته دارد. پیاده‌روی سریع می‌تواند با سرعت‌های متنوع انجام شود. بنابراین هرگز خسته‌کننده نیست و در درازمدت می‌تواند شما را به دویدن علاقه‌مند کند. گنجاندن پیاده‌روی سریع در برنامه‌ روزانه می‌تواند در افزایش توان قلبی عروقی بدن شما بسیار تأثیرگذار باشد؛ چراکه پیاده‌روی سریع‌، ضربان قلب شما را در محدوده‌ بالاتری نسبت به پیاده‌روی آهسته قرار می‌دهد، بنابراین سیستم قلبی عروقی شما را به خوبی تقویت کرده و به چالش می‌کشد. شما می‌توانید با پیاده‌روی سریع و مداوم، قدرت عضلانی خود را چندبرابر کرده و مفاصل‌تان را هم تقویت کنید. داشتن برنامه منظم برای پیاده‌روی سریع می‌تواند خستگی ذهنی را کاهش و انگیزه شما را افزایش دهد، تمرکز را بهبود بخشد و کرختی بدن را هم برطرف کند.

نکته اول: برای حفاظت از مفاصل، مطمئن شوید که کفش مناسب می‌پوشید؛ به‌ خصوص اگر روی سطح سخت و ناهمواری می‌روید.

نکته دوم: سرعت پیاده‌روی سریع با شدت متوسط حدود ۱۰۰‌قدم در دقیقه برای بزرگسالان زیر ۶۰سال یا به‌عبارتی حدود ۵ کیلومتر در ساعت است.

پوشیدن کفش مناسب اولین اصلی که باید رعایت شود، هر کفشی برای پیاده روی مناسب نیست. کفش نامناسب باعث التهاب کف پا، کشیدگی عضله و درد زانو می شود. کفش مناسب کفشی است که قوس پا را به خوبی حفظ کند، سبک باشد و در عین حال زیرسازی خوبی داشته باشد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین