کد خبر: ۷۸۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

این علائم مرگبار "وبا" فقط ۴ ساعت مهلت می‌دهد!

یک متخصص بیماری‌های عفونی درتشریح علائم بیماری وبا گفت: برخی علائم هستند که نشانه خطر بوده و می‌تواند ظرف چهار تا ۱۲ ساعت بیمار را از پا در بیاورد.
این علائم مرگبار
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمدحسین زمانیان با بیان اینکه اسهال بارزترین نشانه ابتلا به وبا است، گفت: این نوع اسهال متفاوت از اسهال معمولی است و افراد باید به این تفاوت دقت داشته باشند.

وی افزود: اسهال در وبا حجیم و جهنده است و فرد احساس دل درد یا دل پیچه ندارد، همچنین در این نوع اسهال لکه خونی هم در اسهال دیده نمی‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه اسهال در بیماری وبا مشابه "لعاب برنج" است، گفت: این اسهال بسیار شدید و متناوب است و فرد در ابتدای آن حالت بی حالی و ضعف ندارد. در کنار اسهال، استفراغ هم ممکن است جزو علائم وبا باشد که این استفراغ هم بدون حالت تهوع قبلی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از مدتی از اسهال شدید و استفراغ، علائم دیگری مانند بی حالی و تشنگی شدید هم در افراد دیده می‌شود، همچنین در ادامه درصورت عدم درمان بیمار، فرد دچار علائم بی قراری شده و ضربان قلب بالا می‌رود.

زمانیان گفت: علاوه بر این‌ها پوست حالت ارتجاعی خود را به علت کم آبی از دست می‌دهد و اگر پوست فرد کشیده شود خیلی آهسته به حالت قبل برمی گردد که این نشانه کم آبی شدید بدن است.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: وجود هریکی از این علائم نشانه ابتلا به فرم شدید وبا است که بسیار خطرناک بوده و می‌تواند فرد را ظرف مدت کوتاهی از پا دربیاورد.با مشاهده این علائم افراد باید حداکثر ظرف دو تا سه ساعت خود را به مراکز درمانی برسانند و تحت درمان قرار گیرند، چرا که فرم شدید وبا می‌تواند یک فرد را ظرف چهار تا ۱۲ ساعت و حداکثر ۱۸ ساعت از پا در بیاورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین