کد خبر: ۷۸۰۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

بارش پراکنده و خیزش «گرد و غبار» در برخی نقاط کشور/ افزایش دمای بعضی مناطق از چهارشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بارش پراکنده در ارتفاعات البرز و برخی نقاط استان گیلان و وزش باد همراه با گرد و غبار در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور طی امروز خبر داد و گفت: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و به سبب آن خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.
بارش پراکنده و خیزش «گرد و غبار» در برخی نقاط کشور/ افزایش دمای بعضی مناطق از چهارشنبه
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با بیان اینکه طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد وبرق و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و مناطقی از مرکز در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می دهد که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

به گفته وی، امروز در ارتفاعات البرز و برخی نقاط استان گیلان بارش پراکنده و در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب وزش باد همراه با گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، با بیان اینکه از چهارشنبه تا جمعه افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد، این را هم گفت که طی روز جمعه برای شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیاییان تصریح کرد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل) و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که سبب خیزش گرد و خاک و در منطقه زابل توفان گرد و خاک خواهد شد.

وی همچنین افزود که جمعه با توجه به افزایش سرعت وزش باد بر روی کشورهای سوریه و عراق و تشکیل توده گرد و خاک و نفوذ تدریجی آن به کشور، در نوار غربی پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، شنبه جوی پایدار برای غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود و طی سه روز آینده دریای عمان به ویژه شرق آن مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ تیرماه) صاف و از بعد از ظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ و روز پنجشنبه ( ۱۶ تیرماه) صاف و از بعد از ظهر همراه با وزش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ تیرماه) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و شهر کرد با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین