کد خبر: ۷۸۰۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

آمریکا ویزای ملی‌پوشان ایران را نداد/ پورشیب: برای میزبان متاسفم!

کاپیتان تیم ملی کاراته از اقدام غیر ورزشی آمریکا به دلیل صادر نکردن ویزا برای اعضای تیم‌های ملی کاراته ایران جهت حضور در بازی‌های جهانی انتقاد کرد.
آمریکا ویزای ملی‌پوشان ایران را نداد/ پورشیب: برای میزبان متاسفم!
آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح‌الله پورشیب درباره عدم صدور ویزای آمریکا و احتمالا لغو اعزام به بازی‌های جهانی آمریکا اظهارکرد: با وجودی که تاکنون بارها در نقاط مختلف جهان بدون هیچ مشکلی به میدان رفته‌ایم و اعضای تیم از نفرات شاخص و عنوان‌دار کاراته جهان محسوب می‌شوند و کشورهای دیگر احترام زیادی را برای تیم ایران قائل هستند، متاسفانه آمریکا از صدور روادید برای تیم ایران برای حضور در این رویداد مهم جهانی خودداری کرد تا ایران فرصت حضور در این مسابقات را از دست بدهد.

کاپیتان تیم ملی کاراته، افزود: آمریکا پیش از این نیز برای تیم‌های مختلف از جمله کشتی روادید سفر به این کشور را صادر نکرد که این موضوع نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها مسائل غیر ورزشی و سیاسی را در ورزش دخیل می‌کنند و به دنبال تلافی هستند. در شرایطی که کشورهای اروپایی برای اعضای تیم ایران بارها حتی ویزای بلند مدت صادر کرده‌اند، اقدام آمریکا در ندادن ویزا جای تاسف دارد.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون کاراته همه تلاش خود را برای حل این مشکل به کار گرفت اما فدراسیون جهانی باید به میزبان فشار می‌آورد تا جلوی این اقدام آمریکا را بگیرد که متاسفانه این کار انجام نشد. قطعا میزبان مسابقات باید پاسخگوی این رفتار غیر ورزشی خود باشد. در مسابقاتی که خیلی از رشته‌های رزمی حضور دارند، شیطنت و عدم همکاری آمریکا باعث شد تا تیم کاراته ایران فرصت حضور در این رقابت‌ها را از دست بدهد.

پورشیب در پایان گفت: این مسابقات هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود و تنها ۸ نفر برتر هر وزن به میدان می‌روند و اهمیت زیادی دارد. متاسفانه ماه‌هاست در هیچ رویدادی حاضر نشده‌ایم و این اعزام نشدن‌ها به رقابت‌های مختلف خیلی ما را اذیت می کند. یک ورزشکار تمام جوانی اش را می‌گذارد تا به موفقیت برسد اما اینکه براحتی حضور در مسابقات هر بار به دلایل مختلف از ما گرفته می‌شود، واقعا بر روی روحیه تیم تاثیر منفی دارد.

به گزارش ایسنا، بهمن عسگری در ۷۵-، ذبیح الله پورشیب در ۸۴- ، سجاد گنج زاده در ۸۴+ کیلوگرم مردان و سارا بهمنیار در وزن ۵۵- کیلوگرم و حمیده عباسعلی در ۶۸+ کیلوگرم زنان، ۵ نماینده ایران در بازی‌های جهانی آمریکا بودند که به دلیل عدم صدور ویزا تاکنون این مسابقات را از دست داده‌اند. مسابقاتی که احتمال لغو اعزام آن نیز به همین دلیل زیاد است.

ملی‌پوشان ایران اخیرا در پست اینستاگرامی نسبت به عدم صدور روادید آمریکا اعتراض و از فدراسیون جهانی درخواست کمک کرده بودند.

این رقابت‌ها از پایان هفته جاری در بیرمنگام آمریکا آغاز می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین