کد خبر: ۷۸۰۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

وزرای دارایی و بهداشت انگلیس استعفا کردند

ریشی سوناک وزیر دارایی و ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس عصر امروز سه‌شنبه (به وقت محلی) در اعتراض به سیاست‌های دولت بوریس جانسون از مقام‌های خود کناره‌گیری کردند.
وزرای دارایی و بهداشت انگلیس استعفا کردند
آفتاب‌‌نیوز :

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس که لحظاتی پس از وزیر بهداشت استعفا داد، در نامه‌ای به بوریس جانسون نوشته است: "مردم به درستی انتظار دارند که دولت به درستی، شایسته و جدی عمل کند. می دانم که این ممکن است آخرین شغل من در وزارتخانه باشد، اما معتقدم استانداردها ارزش مبارزه دارند و به همین دلیل است که استعفا می دهم."

ساجد جاوید وزیر بهداشت نیز در نامه‌اش به نخست‌وزیر نوشت که «دیگر نمی‌تواند با وجدان راحت به خدمت در دولت ادامه دهد». وی به زیر پا گذاشتن ارزش‌های حزبی توسط بوریس جانسون اشاره کرد و افزود: برای من روشن است که این وضعیت تحت رهبری شما تغییر نخواهد کرد و شما نیز اعتماد من را از دست داده اید.

این تحول پس از آن صورت گرفت که نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای اعتراف کرد نباید کریس پینچر، نماینده مجلس را به عنوان معاون رئیس مجلس در ماه فوریه منصوب می کرد. کریس پینچر متهم است که هفته پیش دو مرد را مورد آزار و اذیت قرار داد.

استعفای سوناک به عنوان ارشد ترین فرد دولت پس از نخست وزیر، ضربه بزرگی به جانسون بشمار می‌رود. این درحالیست که آقای جاوید هم نقش مهمی در جریان همه گیری کرونا ایفا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین