کد خبر: ۷۸۰۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

چمران: اسناد فروش ملک شرکت واحد شهرداری تهران ارائه شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از خزانه دار شورا درخواست کرده‌ایم اسناد و مدارک فروش ملک هزار و ۶۰۰ میلیاردی اتوبوس رانی را ارائه کند.
چمران: اسناد فروش ملک شرکت واحد شهرداری تهران ارائه شود
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی چمران دیروز پیش از آغاز هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که حبیب کاشانی یک عضو شورای شهر تهران در جلسه گذشته شورا در ارتباط با فروش ساختمان واحد اتوبوسرانی به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین حقوق پرسنل به شهرداری تهران تذکر داد آیا این مسئله صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: بنده در این زمینه از آقای کاشانی خواسته‌ام مدارک خود را ارائه کند.

وی افزود: البته اگر با رعایت قوانین و مقررات باشد منعی ندارد، اما به هر ترتیب قرار شده که این مدارک را به ما بدهد.

چمران همچنین درباره بلاتکلیفی حدود ۲۰ هزار ملک در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز اظهارداشت: این املاک عموما در مناطق ۱۷ و ۱۸ قرار دارند.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با میزان تحقق درآمد‌های شهرداری تهران در چند ماهه گذشته از سال ۱۴۰۱، گفت: به این نکته باید اشاره کرد که درآمد‌ها به میزانی که ماهیانه باید تحقق پیدا کند محقق نشده است و در واقع تحقق برنامه تا سه ماهه اول کم بوده، اما نسبت به میزان تحقق درآمد‌ها در سه ماهه سال گذشته بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: البته کار همیشه به این شکل بوده است که درآمد‌ها در سه ماهه ابتدایی سال به طور کامل محقق نمی‌شود و با توجه به اینکه ما در تابستان قرار داریم بالطبع در این مقطع ساخت و ساز و اخذ صدور پروانه سرعت می‌گیرد و درآمد‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره افزایش حقوق پرسنل و کارمندان شهرداری نیز گفت: این مسئله نیز مقداری مربوط به دولت است. شهرداری تهران تصمیماتی در این زمینه اخذ کرده و کار‌های خوبی هم انجام شده است، اما به طور کلی این مسئله مربوط به تصمیمات و مصوبات دولتی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار داشت: هنوز جایگاه مدیریت شهری در قانون اساسی تبیین نشده است.

وی گفت: مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور جدا شده و به مردم و نمایندگان آن‌ها سپرده شده است، اما هنوز برخی از شهروندان برای مسائل خود به جای مراجعه به شورای شهر به نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه وظایف اجرایی شهرداری‌ها تفکیک شده و اگر اجرا شود و مسائل شهر‌ها را شهرداری‌ها پیگیری کنند، قطعاً بسیاری از دخالت و موازی کاری‌ها از بین می‌رود و هر دو به جایگاه خود می‌رسند.

چمران همچنین با اشاره به زلزله‌های اخیر در افغانستان و هرمزگان تاکید کرد: اگر خدای نکرده این زلزله در تهران رخ می‌داد، چه می‌شد و چه فاجعه‌ای رخ می‌داد؟

وی با تاکید بر اینکه باید درست ساختمان سازی کنیم، گفت: نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین