کد خبر: ۷۸۰۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

جامعه کنونی دلخوش به نگهداری حیوانات و ازدواج سفید است/ اصلاحیه

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه سلامت معنوی از جمله موضوعات مغفول مانده در دانشگاه است، گفت: ما نسلی هستیم که از دعای کمیل، محافل امام حسین و زیارت مشهد، لذت می‌بردیم، اما جامعه کنونی دلخوش به نگهداری حیوانات و ازدواج سفید است.
جامعه کنونی دلخوش به نگهداری حیوانات و ازدواج سفید است/ اصلاحیه
آفتاب‌‌نیوز :

حسین قناعتی در بازدید از مرکز استعداد‌های درخشان، بر ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی گفت: مسئله دیپلم پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است و دانشگاه آمادگی کمک برای توسعه این دوره‌ها به صورت Degree یا دیپلم رسمی را دارد.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در کمپین‌ها تاکید کرد و گفت: بدنه دانشجویی این مرکز می‌تواند محلی برای شکل گیری کمپین‌های مختلف از جمله کنترل خشم و کنترل دخانیات باشد. از شما می‌خواهم در این زمینه بسیار فعال باشید و به اصلاح فضای دانشگاه کمک کنید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و اتصال به معنویات را از اهم برنامه‌ها خواند و تصریح کرد: سلامت معنوی از جمله موضوعات مغفول مانده در دانشگاه است. متاسفانه شرایط جامعه و زندگی قدری برهم خورده است. ما نسلی هستیم که با دعای کمیل، محافل امام حسین و زیارت مشهد، لذت می‌بردیم، اما جامعه کنونی دلخوش به نگهداری حیوانات و ازدواج سفید... است. این در حالی است که انسان در فطرت خود، معنویات جو است و باید به معنویات اتصال داشته باشد. این خلاء بسیار هشدار دهنده است و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مشکلات کمتر شود.

قناعتی، از مرکز استعداد‌های درخشان به عنوان مهد نخبگان یاد کرد و افزود: نباید بگذارید که نخبگانمان جذب خارج از کشور شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی همچنین بر ضرورت رسانه‌ای شدن علم و برقراری ارتباط بهتر با صداوسیما تاکید کرد و گفت: قطعا علم باید نافع باشد و لذا به گونه‌ای حرکت کنید که نفع علوم و تولیدات علمی شما به جامعه باز گردد.

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح "مسئول یار" اشاره کرد و آن را فرصت خوبی برای کسب تجربه دانست و گفت: دانشجویان مستعد در مدیریت را برای کارآموزی در کنار مدیران و معاونان معرفی کنید تا با حضور در موقعیت‌های مختلف بتوانند کسب تجربه کنند.

قناعتی، در پایان، خواستار جذب همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای حل بحران‌های جامعه شد و گفت: برای راه اندازی مرکز کارآفرینی دانشجویان، از ظرفیت‌های موجود در کشور و سازمان‌های فعال در این حوزه کمک بگیرید.

اصلاحیه

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در متنی که برای آفتاب‌نیوز ارسال کرده، ضمن اصلاح سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی، نوشته است: در بازدید رئیس دانشگاه از مرکز استعداد‌های درخشان، بر ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی، همراهی دانشجویان در پویش‌های کنترل دخانیات و کنترل خشم و توجه به سلامت معنوی دانشجویان تاکید شد.

بخشی از سخنان آقای قناعتی که اصلاح شده به شرح زیر است: رییس دانشگاه، ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و اتصال به معنویات را از اهم برنامه‌ها خواند و تصریح کرد: سلامت معنوی از جمله موضوعات مغفول مانده در دانشگاه است. متاسفانه شرایط جامعه و زندگی قدری برهم خورده است. ما نسلی هستیم که با دعای کمیل، محافل امام حسین (ع) و زیارت مشهد، لذت می‌بردیم، اما در جامعه کنونی جهانی معنویت کم‌رنگ شده و برخی دلخوش به مسایل سخیف هستند. این در حالی است که انسان در فطرت خود، معنویات‌جو است و باید به معنویات اتصال داشته باشد. این خلاء بسیار هشداردهنده است و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مشکلات کمتر شود...

برنامه‌های توسعه‌ای مرکز استعداد‌های درخشان

در این بازدید، بهادر مکّی آبادی، رئیس مرکز استعداد‌های درخشان دانشگاه و سرپرست مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، به بیان خصوصیات، ویژگی‌ها و کاستی‌های دو مرکز پرداخت و گفت: در صورت توافق، به دنبال راه اندازی مرکز کارآفرینی دانشجویان هستیم تا از این طریق دانشجویان با چگونگی تبدیل ایده به محصول گام به گام آشنا شوند.

وی تمرکز اصلی این مرکز را برمحصولات نیاز محور دانست و تاکید کرد: در نظر داریم در این مرکز مسیر امن و راحتی برای دانشجویان فراهم کنیم تا با تعامل با واحد‌های مختلف حوزه سلامت، محصولات نیاز محوری را بر اساس نیاز‌های جامعه تولید کنند.

در این بازدید همچنین، مریم کرباسی مطلق، معاون آموزشی مرکز، گزارشی از فعالیت‌های جاری، امکانات، چالش‌ها و نیاز‌های مرکز استعداد‌های درخشان ارائه کرد. سپس محمد مهدی طاهری، به معرفی مرکز کارآفرینی دانشجویی، اهداف و برنامه‌های آن پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین