کد خبر: ۷۸۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

تشکیل کارگروه شناسایی سازه‌های ناایمن در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل کارگروه شناسایی ساختمان‌های ناایمن از منظر سازه خبرداد.
تشکیل کارگروه شناسایی سازه‌های ناایمن در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

علی نصیری با اعلام تشکیل کارگروه‌های شناسایی ساختمان‌های ناایمن از منظر سازه در تهران گفت: این کارگروه‌ها در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با حضور نهاد‌های ذیربط تشکیل می‌شوند و نسبت به شناسایی ساختمان‌هایی با سازه ناایمن اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان آتش‌نشانی برای تهیه آمار ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق گفت: این ساختمان‌ها صرفا از نظر مقابله با حریق ناایمن شمرده شده‌اند و لیست تهیه شده درباره ساختمان‌های ناایمن در برابر زلزله نیست؛ بنابراین آمار‌هایی که دائما درباره ساختمان‌های نا ایمن در تهران بیان می‌شود درباره ناایمنی در حوزه حریق است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه دادستانی در زمینه رسیدگی به مسئله ساختمان‌های ناایمن خیلی مسئولانه عمل کرده است، اظهارکرد: دادستانی تهران هم اینک در خصوص ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق ورود کرده و در زمینه بازار تهران هر هفته در جلسه شرکت می‌کند و شخصا این مسئله را دنبال می‌کند.

وی درباره ایمنی سازه‌ها نیز اظهارکرد: در جلسه مشترکی که با حضور معاون دادستان کل کشور و سازمان‌های ذیربط برگزار شد، تصمیم گرفته شد با محوریت و هماهنگ کنندگی سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سطح پایتخت، کارگروه‌هایی در حوزه شناسایی ساختمان‌هایی با سازه ناایمن شکل بگیرد. دبیر کارگروه، سازمان مدیریت بحران خواهد بود و اعضای آن را آتش‌نشانی و شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و وزارت کار و همچنین نظام مهندسی تشکیل می‌دهند.

نصیری که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: تیم‌های عضو این کمیته در سطح ۲۲ منطقه شهرداری تهران شکل می‌گیرند. درحال حاضر در مرحله عقد تفاهم نامه هستیم و دستگاه‌ها در حال کار کردن روی متن تفاهم نامه هستند. قرار است تیم‌های میدانی و عملیاتی در سطح مناطق شهرداری شکل بگیرد و نسبت به شناسایی ساختمان‌های پرخطر از نظر سازه اقدام شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره نحوه شناسایی ساختمان‌های ناایمن از منظر سازه در تهران نیز گفت: اطلاعات زیادی در این زمینه در دستگاه‌ها به شکل پراکنده وجود دارد. البته ممکن است تغییراتی ایجاد شده باشد و ساختمانی که قبلا تصور می‌شد ایمن است به دلایلی از جمله یک گود پرخطر که جدیدا احداث شده است، ناایمن شده باشد. همچنین برعکس این مسئله نیز امکان دارد و در واقع ساختمانی که تصور می‌شد نا امین است به تازگی ایمن شده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین