کد خبر: ۷۸۰۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

جزئیات جدید از انگیزه قاتل شینزو آبه

رسانه‌های ژاپنی جزئیات جدیدی را از انگیزه‌های قاتل شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور اعلام کردند.
جزئیات جدید از انگیزه قاتل شینزو آبه
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند فردی که با تیراندازی به آبه وی را به قتل رساند در بازجویی‌ها توسط پلیس انگیزه خود را از این اقدام بیان کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، شبکه NHK ژاپن اعلام کرد که «تتسویا یاماگامی» عامل تیراندازی به شینزو آبه در بازجویی‌ها به پلیس گفته که آبه با گروه یا مجموعه‌ای از اشخاص ارتباط داشته که خانواده یاماگامی به دلیل کارهای آنها با مشکلات مالی مواجه شده است.

این شبکه به نقل از یاماگامی افزود: مادر من به این گروه کشانده شد و خیریه زیادی به سود آن انجام داد و این موجب وخامت زندگی خانواده ما شد.

وی در عین حال به ماهیت این گروه یا اشخاص اشاره‌ای نکرده است.

این در حالی است که پلیس منطقه نارا که آبه در آن مورد ترور قرار گرفت و در خصوص این حادثه تحقیق می‌کند از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

لازم به ذکر است که شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن حین مبارزات انتخاباتی در شهر «نارا» در غرب این کشور هدف گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

فردی که به سوی آبه تیراندازی کرد، افسر ۴۱ ساله نیروی دریایی به نام تتسویا یاماگامی و از ساکنان شهر نارا است که برای شلیک از تفنگ ساچمه‌ای بهینه سازی شده استفاده کرده است. طبق قوانین ژاپن این تنها سلاحی است که یک غیرنظامی می‌تواند داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین