کد خبر: ۷۸۰۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

مثبت شدن ۷۰ درصد از تست‌های کرونا در کیش طی دو روز گذشته

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در دو روز گذشته نتیجه حدود ۷۰ درصد از تست‌های انجام شده به دلیل ابتلای افراد به زیر سویه جدید در جزیره کیش مثبت شده است.
مثبت شدن ۷۰ درصد از تست‌های کرونا در کیش طی دو روز گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمدرضا رضانیا با اشاره به شیوع زیرسویه جدید ویروس کرونا در کشور، استان هرمزگان و جزیره کیش خاطرنشان کرد: موارد مثبت کرونا رو به افزایش است و در دو روز گذشته مشخص شد قدرت سرایت پذیری زیر سویه جدید ویروس کرونا بسیار بالایی دارد.

وی افزود: افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند بعد از انجام تست ابتلای آنان به زیرسویه جدید کرونا مشخص می‌شود و این یک هشدار برای ورود به یک موج جدید شیوع ویروس کرونا است.

رضانیا اضافه کرد: شاید قدرت وخامت این زیر سویه به دلیل واکسیناسیون افراد زیاد نبوده است، اما در دوهفته گذشته منجر به بستری شدن دو نفر در بیمارستان کیش شده است.

وی تصریح کرد: ساکنان جزیره کیش نوبت یادآور خود را در اولین زمان ممکن تزریق کنند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه افراد مسن، کودکان زیر پنج سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض ابتلا هستند، گفت: هرچند تزریق واکسن از ابتلا به ویروس جلوگیری نمی‌کند، اما شدت وخامت بیماری را در فرد کمتر می‌کند.

رضانیا از ساکنان و گردشگران خواست استفاده از ماسک را همچنان در اولویت خود قرار دهند و از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش، استان هرمزگان و برخی از استان‌های کشور، گفت: پیش بینی می‌شود در یک ماه آینده موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا را شاهد باشیم.

رضانیا در خصوص واکسیناسیون کرونا در کیش، گفت: واکسن‌های آسترازنکا به دلیل انقضای تاریخ مصرف از چرخه تزریق جمع آوری شدند و افرادی که تمایل و اصرار به تزریق این واکسن را دارند باید تا توزیع واکسن در کشور صبر کنند.

وی با بیان اینکه واکسن‌های کرونا یک روز قبل از رسیدن به تاریخ انقضا از چرخه تزریق جمع آوری می‌شوند، اضافه کرد: واکسن‌های اسپایکوژن و پاستوکووک در جزیره کیش موجود است و در حال تزریق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین