کد خبر: ۷۸۰۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

صعود والیبال ایران به دور نهایی لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال با پیروزی مقابل صربستان در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت و به دور نهایی مسابقات صعود کرد.
صعود والیبال ایران به دور نهایی لیگ ملت‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه مقابل صربستان به میدان رفت و سه بر صفر (۳۵ بر ۳۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۲) پیروز شد و به دور نهایی این مسابقات صعود کرد.

ست اول این دیدار پایاپای پیش رفت و دو تیم رقابت نزدیکی با هم داشتند. دو تیم در دقایق پایانی این ست امتیاز به امتیاز پیش رفتند. در حالی که ایران ۳۴ بر ۳۳ پیش بود، میلاد عبادی‌پور با یک امتیاز سرویس مستقیم کار را تمام کرد تا ست اول ۳۵ بر ۳۳ به سود ایران تمام شود.

ملی‌پوشان ایران اولین امتیاز ست دوم را از آن خود کردند و در ادامه به تدریج پیش افتادند تا اینکه ۱۸ بر ۱۳ تیم برتر میدان بودند اما صربستان اختلاف امتیاز را کم کرد. در طول این ست میلاد عبادی‌پور، کاپیتان تیم ملی ایران احسان ناراحتی کرد و از زمین مسابقه بیرون رفت اما پس از دقایقی به زمین برگشت و همچون ست قبل با یک سرویس آخرین امتیاز ایران را گرفت و تیم ۲۵ بر ۲۱ به برتری رسید.

ست سوم با برتری ایران آغاز شد و ۱۴ بر ۸ از حریف خود پیش افتاد. این برتری در ادامه بیشتر شد و ملی‌پوشان ایران کاملا بازی را در دست داشتند تا اینکه ۲۵ بر ۱۲ پیروز شدند.

میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور در ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران در این بازی قرار داشتند.

سرمربی صربستان ایگور کولاکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران بود.

ایران در هفته سوم این رقابت‌ها سه پیروزی مقابل لهستان، اسلوونی و صربستان به دست آورد و برابر ایتالیا شکست خورد. به این ترتیب در مجموع سه هفته با هفت برد و پنج باخت در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت و به دور نهایی رسید.

دور نهایی این مسابقات از جمعه، ۲۹ تیر با حضور هشت تیم برتر آغاز می‌شود. صعود ایتالیا، ژاپن، آمریکا، لهستان، فرانسه، برزیل و ایران به دور نهایی قطعی شده است. هلند هم برای حضور در جمع هشت تیم به یک برد نیاز دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین