کد خبر: ۷۸۱۲۲۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
سفر قریب‌الوقوع «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه

شبکه پدافندی آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه| ایران هشدار داد

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: پاسخ هر نوع تهدیدی را با همان نوع تهدید و هر سطح از تهدید را با همان سطح از تهدید خواهیم داد. به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقدورات و امکانات و اراده‌ای که دارد، هیچ محدودیتی در پاسخگویی نخواهد داشت.
شبکه پدافندی آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه| ایران هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی در امور ارتباطات استراتژیک در کاخ سفید از طرح آمریکا برای یکپارچه‌سازی دفاع هوایی در خاورمیانه برای مقابله با آنچه «تهدید‌های ایران» خوانده شده است، خبر داد. 

به گزارش آفتاب نیوز؛ «جان کربی» با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، گفت که بایدن در این سفر به دنبال «همکاری گسترده‌تر» در خاورمیانه بر سر مسائلی، چون دفاع هوایی به‌ویژه برای مقابله با «تهدید‌های ایران» است.

وی افزود که واشنگتن طرح یکپارچه‌سازی دفاع هوایی در خاورمیانه را بررسی می‌کند که این امر کارایی بیشتری برای مقابله با تهدیدات ایران دارد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به طرح موضوع تکمیل سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه اظهار داشت: طرح این موضوع تحریک آمیز بوده و جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه‌ای نگاه می‌کند. اینکه آمریکا بدون درک درست واقعیات منطقه، صرفا با هدف ایران هراسی و اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه، چنین موضوعاتی را مطرح و پیگیری می‌کند، نشان می‌دهد که آنچه برای آمریکا مهم است، منافع نامشروع این کشور و دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی در منطقه است.

سردار سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا نیز در گفتگو با ایلنا، درباره ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه از سوی آمریکا با مشارکت اسرائیل گفت: واقعیت آن است که هر طرح امنیتی که یک طرف آن رژیم صهیونیستی باشد، برای ما تهدید تلقی می‌شود. متاسفانه آمریکایی‌ها چنین طرحی را برای ایجاد تنش در منطقه پیش می‌برند. چراکه رژیم صهیونیستی نشان داده که هر ورودی به هر محدوده و طرحی داشته باشد، آن پروژه را سکویی برای ایجاد تنش قرار می‌دهد. بنابراین ما در منطقه هیچ سوژه ناامنی یا زمینه ناامنی نداریم که توجیهی برای چنین طرح (یا پدافندی) باشد. زیرا آمریکایی‌ها به دنبال فرار از منطقه هستند، برای دادن آرامش به صهیونیست‌ها تلاش‌هایی را انجام می‌دهند. این هم بخشی از این تلاش‌ها به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد تعدادی از کشور‌های منطقه در داخل پازلی افتاده‌اند که متاسفانه هدف اصلی آن، ایجاد تحرکاتی برای صهیونیست‌ها است. صهیونیست‌ها در متن، محدوده و زمینه‌ای که ورود پیدا کرده‌اند، جز تنش‌آفرینی چیزی را دنبال نمی‌کنند. برای همین جمهوری اسلامی ایران چنین اقدامی را تهدید تلقی می‌کند و از آنجایی که رژیم صهیونیستی در موضع خصمانه علیه ایران قرار دارد، ما پاسخ‌گویی به این تهدید را جزو حقوق مسلم و بین‌المللی خود می‌دانیم.  بنابراین از قبل، نسبت به این مسئله موضع آشکار جمهوری اسلامی ایران مشخص بوده و اعلام کرده است که هیچ گونه ناامنی در هر پوششی ولو به عنوان یک مجموعه پدافندی شکل بگیرد را نمی‌پذیرد. پ

وی در پاسخ به این سوال که راهکار ایران برای مقابله با این تهدید‌ها چیست، گفت: واقعیت آن است که دست جمهوری اسلامی بسته نیست. همانطور که از قبل اعلام کردیم، پاسخ هر نوع تهدیدی را با همان نوع تهدید و هر سطح از تهدید را با همان سطح از تهدید خواهیم داد. به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقدورات و امکانات و اراده‌ای که دارد، هیچ محدودیتی در پاسخگویی نخواهد داشت.

سردار سنایی راد در پاسخ به این سوال که در حال حاضر شرایطی برای رزمایش نظامی وجود دارد که بتوانیم برای حفظ امنیت خودمان استفاده کنیم یا خیر گفت: فراتر از این موضوع، در چند سال گذشته جمهوری اسلامی در قالب طرح‌های مشترک با همراهی روسیه و چین مانور‌هایی را اجرا کرد که از جمله این طرح‌ها بود. امروز و فراتر از آن باید بگوییم، مقاومتی که در منطقه شکل گرفته پاسخ اصلی به هرگونه تهدید احتمالی است که از ناحیه هر ائتلافی که در آن صهیونیست‌ها حضور داشته باشند، شکل گرفته است.

همچنین سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشته است: ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه از سوی آمریکا با مشارکت، هدایت و مدیریت پنهان رژیم شرور صهیونستی اقدامی تهدیدآمیز است. اگر اجرای چنین طرح هایی امنیت جمهوری اسلامی ایران را به هر شکل به خطر بیاندازد، قطعا با پاسخ قاطع اولیه به نزدیکترین و در دسترسترین اهداف روبرو خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
1
19
خسته نباشی زحمت کشیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
9
موضوع خیلی فراتر از اینه!!!!!!!!1
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
9
سردار حاجی زاده همیشه پاسخ میداد خبری از ایشان دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
3
11
یا پیغمبر بدبخت شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
6
دست مريزاد
با اين ديدگاه شما عجب سود سرشاري به خزانه امريكا و اسرائيل واريز كرديد.
بازار ياب به شما ميگن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین