کد خبر: ۷۸۱۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
سازمان ملل:

جمعیت جهان در چند ماه آینده ۸ میلیارد نفری می‌شود

سازمان ملل اعلام کرد: جمعیت جهان در ۱۵ نوامبر امسال (۲۰۲۲) به هشت میلیارد نفر می‌رسد.
جمعیت جهان در چند ماه آینده ۸ میلیارد نفری می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان ملل امروز (دوشنبه) در گزارش جدید خود همچنین پیش ‌بینی کرد: در سال ۲۰۲۳ هند از چین به عنوان پرجمعیت‌ ترین کشور جهان پیشی خواهد گرفت و انتظار می‌رود جمعیت جهان در ۱۵ نوامبر (اواخر آبان امسال) به هشت میلیارد نفر برسد.

"آنتونیو گوترش"، دبیر کل سازمان ملل بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: نقطه عطف جمعیت جهان یادآور مسئولیت مشترک ما برای مراقبت از کره زمین و لحظه ای برای تأمل در این مورد است که هنوز به تعهدات خود نسبت به یکدیگر کوتاهی می کنیم.

وی افزود: این فرصتی است برای گرامیداشت تنوع، شناخت وجه مشترک انسانیت و شگفتی از پیشرفت‌های بدست آمده در حوزه بهداشت که باعث افزایش طول عمر و کاهش چشمگیر نرخ مرگ و میر مادران و کودکان شده است.

پیش ‌بینی دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که جمعیت جهان با کندترین سرعت خود از سال ۱۹۵۰ در حال رشد است.

این رقم احتمالا باید در سال ۲۰۳۰ به ۸.۵ میلیارد نفر و در سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر برسد و در دهه ۲۰۸۰ به اوج خود که حدود ۱۰.۴ میلیارد نفر است، برسد و تا سال ۲۱۰۰ در آن سطح ثابت باقی بماند.

به گزارش فرانس ۲۴، در این گزارش آمده است در حالیکه کاهش خالص نرخ زاد و ولد در چندین کشور در حال توسعه مشاهده می شود، بیش از نیمی از پیش بینی افزایش جمعیت جهان در دهه های آینده در هشت کشور متمرکز خواهد بود که شامل جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا میشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین