کد خبر: ۷۸۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

بازتاب برکناری اسکوچیچ در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های فوتبالی دنیا به بررسی اخراج دراگان اسکوچیچ و انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران پرداختند.
بازتاب برکناری اسکوچیچ در رسانه‌های خارجی
آفتاب‌‌نیوز :

۱۳۲ روز تا جام جهانی قطر باقی مانده است و ایران تنها تیمی در این رقابت‌هاست که سرمربی ندارد. وضعیت آشفته تیم ملی ایران و دودستگی ایجاد شده بین بازیکنان و اردوی ضعیف در فیفا دی قبلی خیلی از علاقه مندان به فوتبال را نگران کرده است.

خبرگزاری آلمان (DPA) با اشاره به خبر اخراج دراگان اسکوچیچ اعلام کرد این سرمربی کروات که تیم ملی ایران را به جام جهانی رساند دیگر در جام جهانی روی نیمکت ایران نیست. البته در این خبر آمده است که دراگان اسکوچیچ ۵۳ ساله هنوز برکنار نشده اما سران فدراسیون فوتبال ایران به دنبال فردی هستند که هر چه زودتر جایگزین او شود.

چه کسی جانشین اسکوچیچ می‌شود؟

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کنونی عمان یکی از گزینه هاست که در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ هدایت ایران را بر عهده داشت و در جام جهانی آلمان که ایران از مرحله گروهی فراتر نرفته بود، کار کرد. به نظر می رسد که ایوانکوویچ تنها مربی خارجی است که سران فدراسیون فوتبال ایران او را کاندیدای پست سرمربیگری می دانند و آماده مذاکره با او هستند.

این پست به علی دایی، بازیکن سرشناس و سابق تیم ملی ایران نیز پیشنهاد شده بود اما او این پیشنهاد را رد کرد. امیر قلعه‌نویی که در حال حاضر هدایت تیم گل گهر سیرجان را بر عهده دارد و جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان که سابقه کار در تیم ملی را نیز دارد نیز دو نامزد دیگری هستند که ممکن است هدایت ایران را بر عهده بگیرند.

ایران در جام جهانی امسال با آمریکا، انگلیس و ولز هم‌گروه است.

خبرگزاری آنسا ایتالیا

۵ ماه مانده به جام جهانی قطر که در آن ایران با تیم های آمریکا، انگلیس و ولز هم‌گروه خواهد بود شاهد تغییر روی نیمکت ایران بودیم. این تصمیم توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال گرفته شده و هیچ توضیحی نیز ارائه نشده است. اسکوچیچ ۵۳ ساله از فوریه ۲۰۲۰ هدایت این تیم را بر عهده داشت؛ زمانی که مارک ویلموتس بلژیکی از سمت خود کنار رفت. ایران تحت هدایت اسکوچیچ عملکرد خوبی داشت و در ۱۵ بازی از ۱۸ بازی تحت هدایت سرمربی کروات پیروز شد و جواز حضور در قطر ۲۰۲۲ را کسب کرد.

یک کروات به جای یک کروات؟

خبری که درباره برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران منتشر شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کشور کرواسی داشت. وکرنیجی در کنار اسپورت ۲۴ گزارش داد اسکوچیچ که ایران را به جام جهانی ۲۰۲۲ رساند از سمت خود کناره گیری می کند و گفته می شود برانکو ایوانکوویچ، یک کروات دیگر هدایت ایران را بر عهده خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین