کد خبر: ۷۸۱۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

دیدار روسای جمهوری آمریکا و مکزیک

بایدن با رئیس جمهوری مکزیک در کاخ سفید و پس از آن دیدار کرد که لوپز اوبرادور در اجلاس کشورهای آمریکایی که در لس آنجلس برگزار شده بود، شرکت نکرد چون از واشنگتن خواسته بود رهبران کوبا و ونزوئلا را هم دعوت کند.
دیدار روسای جمهوری آمریکا و مکزیک
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیش از رفتن به خاورمیانه به آندرس مانوئل لوپز اوبرادور همتای مکزیکی‌اش گفت: با وجود یکسری اخبار نادرست و اغراق شده، شما و من یک رابطه قوی و سازنده داریم و من می‌گویم این رابطه، یک همکاری است.

رئیس جمهوری ایالات متحده، مکزیک را یک شریک برابر دانست و همکاری با این کشور در چندین مورد از جمله کار بیشتر برای ارائه ویزا به شهروندان آمریکای مرکزی را مورد استقبال قرار داد.

لوپز اوبرادور نیز گفت: این نخستین یا آخرین باری نخواهد بود که ما در زمینه‌های مختلف به هم کمک می‌کنیم. با وجود یکسری اختلافات نظرها و ناراحتی‌هایی که از یکدیگر وجود دارد، اما در بسیاری از موارد قادر بوده‌ایم که همکاری کنیم چون ما متحدان راستین هستیم.

این دیدار بین روسای جمهوری ایالات متحده و مکزیک پس از آن صورت گرفته که لوپز اوبرادور ماه گذشته میلادی و پس از ناکامی در تاکید به آمریکا برای دعوت از رهبران نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا به منظور شرکت در اجلاس کشورهای آمریکایی در لس آنجلس از شرکت در این اجلاس امتناع کرد.

در این میان مقام‌های ارشد دولت بایدن می‌گویند که روابط بین دو کشور ایالات متحده و مکزیک یک اصل است و برنامه کشورها برای اعلام اقدامات مشترک در مدرن سازی و بهبود زیرساخت‌ها در بخش‌های کلیدی مرز ۳۲۰۰ کیلومتری بین دو کشور، اجرای قوانین و همکاری در زمینه قاچاق مواد مخدر و پیگیری برای استفاده از انرژی پاک صورت می‌گیرد.

آنها همچنین قصد دارند کارگروهی را برای ترویج راه‌های بیشتر برای مهاجرت قانونی کارگران اعلام کنند؛ بحث‌هایی که مقام‌ها می‌گویند امیدوارند در نهایت بتواند نیروی کار از کشورهای دیگر را نیز شامل شود.

اوبرادور همچنین بارها دولت بایدن را بابت انجام اقداماتی در استرداد جولیان آسانژ، موسس وبسایت ویکی لیکس که در لندن به سر می‌برد، مورد انتقاد قرار داده و در نشست روز سه شنبه با بایدن، این مساله را مطرح کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین