کد خبر: ۷۸۱۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
در طول تاریخ وزارت جهاد کشاورزی نداشتیم که پرسنل مجموعه علیه وزیر شعار بدهد

نماینده مجلس: ذخیره گندم، روغن، برنج و شکر تنها برای ۲۰ روز است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بهتر است آقای وزیر برود در خلوت خودش و از خود سوال کند که چرا با این رفقای دیروز که ایشان در زمان رأی اعتماد اصلا مخالف نداشت و با رأی بالایی انتخاب شد امروز به این وضعیت دچار شد که این اندازه رأی منفی به عملکردش می‌دهند، امیدواریم که این پیام را دریافت کند.
نماینده مجلس: ذخیره گندم، روغن، برنج و شکر تنها برای ۲۰ روز است
آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رابطه با کارت زرد نمایندگان مجلس به سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و پیام‌های این کارت زرد بهارستان به وزیر، گفت: به عقیده من این کارت زردی که نمایندگان مجلس آن هم با این رأی بالا و تقریبا دوبرابری نسبت به مخالفان به وزیر جهاد کشاورزی دادند، برای ایشان پیام داشت.

وی ادامه داد: در جریان رأی‌گیری و نتایجی که اعلام شد حدودا ۷۰ نفر از صحبت‌های ایشان قانع شدند و به نوعی با کارت زرد مخالف بودند، اما در مقابل ۱۳۰ نفر از نمایندگان موافق کارت زرد بودند و این نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس به‌شدت از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی ناراضی هستند. این نارضایتی هم دلایلی دارد یکی از این‌ها بحث نهاده‌ها است، موضوعات دیگر هم شامل وضعیت کالا‌های اساسی در بازار، گرانی سوخت و سایر نیاز‌های کشاورزی، مکانیزاسیون کشاورزی، بحث آبیاری تحت فشار و ... است. همه این‌هایی که من عرض کردم در کنار یکدیگر به همراه تخلفاتی که در سازمان تعاون روستایی رخ داده دست به دست هم دادند تا نمایندگان به وزیر کارت زرد بدهند.

نماینده مردم مهاباد اضافه کرد: این مساله برای وزیر جهاد کشاورزی که خودش از بدنه مجلس بود، پیام دارد که چرا رفقای دیروز، امروز به شما این همه رأی منفی دادند؟ بهتر است آقای وزیر برود در خلوت خودش و از خود سوال کند که چرا با این رفقای دیروز که ایشان در زمان رأی اعتماد اصلا مخالف نداشت و با رأی بالایی انتخاب شد امروز به این وضعیت دچار شد که این اندازه رأی منفی به عملکردش می‌دهند، امیدواریم که این پیام را دریافت کند.

محمودزاده درباره عوامل این نارضایتی‌ها تصریح کرد: اگر آقای وزیر این پیام را دریافت کند، نیاز است که برای رفع آن در ساختار وزارت جهاد کشاورزی به خصوص در بحث معاونت‌ها و افراد تاثیرگذار تغییر ایجاد کند. همین حالا که ما صحبت می‌کنیم هیچکدام از معاونان ایشان غیر از یک نفر از بدنه وزارت جهاد کشاورزی نیستند و همه را از وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها آورده است. زمانی که شما وزیری هستید که معاونان شما یک بخش را نمی‌شناسند، خودت به تنهایی هم نمی‌توانی این بخش بسیار وسیع را اداره کنی در واقع باید معاونت یک گوشه از کار را برعهده بگیرد و پیش ببرد؛ زمانی که معاونت‌ها از بدنه نیستند، بدنه با آن‌ها همکاری و همراهی نمی‌کند خب مطمئناً کار زمین‌گیر خواهد شد.

وی افزود: ما در طول تاریخ وزارت جهاد کشاورزی نداشتیم که پرسنل مجموعه بیاید بر علیه وزیر شعار بدهد که این را طی این مدت داشتیم، خب این نشان می‌دهد که نیرو‌های وزارت جهاد کشاورزی از این شیوه مدیریت آن‌ها به خط آخر رسیدند.

نماینده مردم مهاباد اضافه کرد: لذا این موضوعات که اشاره کردم پیا‌م‌های جدی‌ای است به وزیر جهاد کشاورزی که این موضوع و مشکلات موجود را مدیریت کند، جلوی فساد را بگیرد و از نیرو‌های درونی وزارت جهاد کشاورزی که سال‌ها در این حوزه‌ها کار کرده و تلاش کردند استفاده کند تا بتواند این مجموعه بسیار مهم و کلیدی کشور را اداره کند.

محمودزاده درباره ذخایر کشور در حوزه کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی، گفت: علیرغم اینکه این‌ها (دولت) انکار می‌کنند، اما من براساس تجربیاتی که دارم و سال‌ها در کمیسیون تخصصی و هیات رئیسه کمیسیون حضور داشتم می‌گویم که این‌ها بیش از ۲۰ روز در بحث نهاده‌های دامی و کشاورزی و کالا‌های اساسی مانند گندم روغن برنج شکر و ... دخیره ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین