کد خبر: ۷۸۱۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

مولداوی نباید روسیه را تهدید قلمداد کند

سخنگوی کاخ کرملین، مسائل مولداوی را متفاوت از مسائل اوکراین ارزیابی کرد و گفت: کیشیناو نباید روسیه را تهدید قلمداد کند.
مولداوی نباید روسیه را تهدید قلمداد کند
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات مایا ساندو رئیس‌جمهوری مولداوی درباره آمادگی برای مقابله با تهدید روسیه خاطرنشان کرد: مولداوی نباید روسیه را برای خود تهدید قلمداد کند و این حرف بی‌معنی است.

وی تصریح کرد: تلاش برای داشتن روابط دوجانبه، همراه با احترام متقابل با روسیه به نفع مولداوی است.

به گزارش تاس، سخنگوی کرملین، مقایسه روابط مسکو و کیشیناو با روابط مسکو و کی‌یف را یک مقایسه بی‌ربط ارزیابی کرد و افزود: برعکس اوکراین، مولداوی به مرکزی برای توطئه علیه روسیه تبدیل نشد.

کارشناسان غربی از ابتدای شروع جنگ اوکراین درباره احتمال تنش در منطقه روس‌نشین ترانس‌نیستریا که یک منطقه خودمختار در چارچوب حاکمیت مولداوی محسوب می‌شود، هشدار داده بودند. نیروهای حافظ صلح روسیه در این منطقه حضور دارند.

اگرچه دولت غربگرای مولداوی در ابتدای جنگ اوکراین به منظور حفظ آرامش در مرزهای خود، از صراحت لهجه در حمایت از کی‌یف پرهیز کرد اما بعد از پذیرش درخواست این کشور برای نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا، مواضع تندی علیه مسکو در پیش گرفته‌است.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین