کد خبر: ۷۸۲۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

صالحی: تا رسیدن به اهداف انقلاب زمان لازم است

علی اکبر صالحی تاکید کرد: ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و الان وقتش است درباره مقولات اقتصادی و تاثیر دیپلماسی بر اقتصاد صحبت کنیم.
صالحی: تا رسیدن به اهداف انقلاب زمان لازم است
آفتاب‌‌نیوز :

علی اکبر صالحی، قائم مقام و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم و رییس پیشین سازمان انرژی اتمی روز شنبه در همایش دیپلماسی اقتصادی برگزاری این همایش را “به موقع” خواند و گفت: ۴۰ سال از انقلاب می گذرد، طبیعی است تا به بلوغ برسد مدتی طول می کشد و با همه فراز و نشیب ها الان وقتش است درباره مقولات اقتصادی و تاثیر دیپلماسی بر اقتصاد صحبت کنیم.

وی گفت: ایران در چهار دهه با همه سختی هایی که داشتیم، از جنگ تحمیلی تا تحریم های فلج کننده به لطف الهی و همت مردم و مساعی دولت هایی که آمدند در وضعیتی هستیم که می توانیم چنین همایش هایی را برگزار کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

صالحی ادامه داد: تا رسیدن به اهداف انقلاب زمان لازم است. ممکن است هر کدام در زمان مسوولیت مان موفقیت ها و شکست هایی داشته باشیم اما استقلال سیاسی یکی از مهمترین اهداف انقلاب بود و ما هواره برای تحقق این هدف گام برداشتیم. اصلاح پذیری از دیگر اهداف نظام ماست که بسیار مبرز و مبارک است.

وزیر خارجه اسبق کشورمان درباره زیرساخت های کشور گفت: در بخش اموزش به لحاظ کمی ما رشد قابل توجه ای داشتیم و جمعیت دانشحوی ما نسبت به جمعیت کشور افزایش چشمگیر داشته است. به لحاظ کیفی هم معتقدم کارنامه قابل قبولی داریم. ما بالاترین میزان چاپ مقالات بین المللی و ارجاع به این مقالات را داریم.

در رابطه با گاز و گاز رسانی بیش از ۹۵ درصد خانواده های ایرانی به گاز شهری وصل هستند یعنی بیش از چند صد هزار کیلومتر لوله کشی گاز شده است. اینها در شرایط جنگ تحمیلی و تحریم فراهم شده است پس این نیمه پر لیوان را فراموش نباید کنیم نه اینکه به نیمه خالی نگاه نکنیم. همیشه ما باید مطالبه گر باشیم تا دولت ها تحولات را سرعت دهند.

قائم مقام و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم در رابطه با توسعه برق در کشور گفت: پیک مصرف برق در کشور ما به ۶۸ هزار مگاوات رسیده است در حالی که جمعیت ما دو برابر شده است و این ساده به دست نمی آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین