کد خبر: ۷۸۲۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

تعریف مشاغل جدید برای فارغ التحصیلان

یک کارشناس بازار کار تعریف مشاغل جدید در حوزه آی تی، ‌فضای مجازی و اینترنت را یکی از بهترین بسترها برای اشتغال فارغ التحصیلان آماده به کار دانست.
تعریف مشاغل جدید برای فارغ التحصیلان
آفتاب‌‌نیوز :

حمید حاج اسماعیلی با اشاره به شکل‌گیری مشاغل نوظهور در آینده در خصوص تعریف مشاغل جدید در کشور و تاثیر آن بر جذب فارغ التحصیلان اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید اقتصاد را به مردم و بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار کنیم تا ظرفیت‌های لازم برای فارغ التحصیلان در کشور فراهم شود. در این راستا نکته مهم این است که در کشور مشاغل جدید را ردیابی، رصد و طراحی کنیم و یکی از بهترین بسترها و فضاهایی که می‌تواند مشاغل جدید در آنها تعریف شود، مشاغل حوزه آی تی، فضای مجازی و اینترنتی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این بخش‌ها کوتاهی کرده‌ایم در حالی که خیلی از نیازها را به جهت آنکه هم سرعت انجام کارها بالا برود، هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم مشاغل جدید تعریف شود تا افراد بتوانند در آن بخشها مشغول به کار شوند، می‌توان در پلتفرم‌های اینترنتی، فضای مجازی و نظام آی تی پاسخ گفت.

به اعتقاد این کارشناس بازار کار تا زمانی که مشاغل جدید در کشور تعریف نشوند، سازمان‌های حاکمیتی مثل بیمه، مالیات و نهادهایی که مجوز برای این مشاغل صادر می‌کنند، نمی‌توانند کار چندانی انجام بدهند مگر آنکه مشاغل در این حوزه‌ها تعریف شود تا متناسب با آن پوشش بیمه‌ای، مالیاتی و صدور مجوزها برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور شکل بگیرد.

وی بر ضرورت هم افزایی برای طراحی مشاغل جدید در کشور از طریق وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: استفاده از فضاهای مجازی و پلتفرم‌های اینترنتی مختص کسانی است که تحصیلات عالیه دارند و فارغ التحصیل دانشگاه هستند؛ بنابر این لازم است از ظرفیت مشاغل جدید در حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت بیش از پیش استفاده کنیم تا از این طریق هم نرخ بیکاری در کشور کاهش پیدا کند و هم فارغ التحصیلان آماده به کار مشغول به کار شوند.

حاج اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: استفاده از امکانات و تکنولوژی‌های جدید در تعریف مشاغل و رفع نیازها متناسب با شرایط کشور و کسانی که در دانشگاه‌ها تربیت شدند، بازار کار کشور و کسب و کارها را رونق بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین