کد خبر: ۷۸۲۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
"عفو و بخشش ۴۳ اعدامی و ۲۱ محکوم امنیتی"

جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان با حکم رهبری

معاون قضایی قوه‌ قضائیه گفت: به‌ مناسبت اعیاد قربان و غدیر، رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.
جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان با حکم رهبری
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام صادق رحیمی در تشریح جزئیات موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات محکومان به مناسبت اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: رهبر انقلاب به مناسبت اعیاد قربان و غدیر با عفو و تخفیف مجازات ۲ هزار و ۲۷۲ نفر موافقت کردند که از این تعداد ۸۱۱ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و ۱۴۶۱ نفر مشمول عفو منتهی به تخفیف یا تبدیل مجازات شدند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: از ۲ هزار و ۲۷۲ مورد ۴۳ مورد از عفوشدگان جزء محکومان اعدام بودند، ۷ مورد از محکومین سازمان قضایی نیروهای مسلح، یک هزار و ۷۶۵ مورد از محکومین دادگستری (غیر از اعدام)، ۴۴۹ مورد از محکومان تعزیرات حکومتی و ۸ مورد نیز مربوط به ماده ۲۰ آئین‌نامه عفو هستند.

وی بیان کرد: از مواردی که عنوان شد ۱۸۸ مورد از بانوان و ۲۱ مورد هم از محکومان امنیتی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی به‌ مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم با عفو یا تخفیف مجازات ۲ هزار و ۲۷۲ تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین