کد خبر: ۷۸۲۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

جراحی مغز به روش فرعونی موفقیت آمیزتر است یا با دارو؟

مطالعه‌ای تازه نشان داده جراحی مغز به روش فرعونی از درمان با دارو موفقیت آمیزتر است.
جراحی مغز به روش فرعونی موفقیت آمیزتر است یا با دارو؟
آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه علمی جدید به این نتیجه رسیده است که یک روش باستانی مربوط به دوره فراعنه برای انجام جراحی مغز ممکن است سالانه هزاران بیمار را بهتر از دارو‌های مدرن نجات دهد.

به گزارش الشرق الاوسط، بر اساس جزئیاتی که روزنامه انگلیسی «دیلی میل» منتشر کرده است، روش فراعنه برای انجام این جراحی مبتنی بر ایجاد سوراخ در جمجمه برای کاهش اندازه تومور‌های موجود در آن و فشار بر مغز است.

این مطالعه بیان کرده است بیمارانی که تحت این عمل جراحی موسوم به "کرانیکتومی رفع فشار" قرار می‌گیرند، در مقایسه با افرادی که در عمل خود به دارو متکی هستند، پنج برابر بیشتر شانس زنده ماندن دارند.

پروفسور پیتر هاچینسون، مشاور جراح مغز و اعصاب در بیمارستان آدنبروک در کمبریج که این مطالعه را رهبری کرده گفت: "بدون شک، این روش می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. "سالانه حدود ۱۶۰۰۰۰ نفر بر اثر صدمات مغزی، اغلب به دلیل برخورد و سقوط، در بیمارستان‌های انگلیس بستری می‌شوند.

هنگامی که مغز آسیب می‌بیند، مایع در داخل جمجمه جمع می‌شود که منجر به فشاری می‌شود که می‌تواند جریان خون را محدود کند و این به نوبه خود منجر به مرگ سلول‌های مغز می‌شود و بر این اساس فرد حافظه خود را از دست می‌دهد، فلج می‌شود و ممکن است جان خود را از دست بدهد.

این مشکل اغلب از طریق دارو درمان می‌شود، اما اگر در حل آن موفق نباشند، پزشکان به جراحی متوسل می‌شوند تا سوراخی در جمجمه باز کنند تا مایع اضافی تخلیه شود.با این حال، مطالعه جدید که بر روی ۴۰۸ بیمار انجام و در مجله "JAMA Neurology" منتشر شد به نتیجه دیگری رسیده است.

در این مطالعه آمده است کسانی که به روش فرعونی تحت عمل جراحی قرار گرفتند، در مقایسه با افرادی که از دارو راضی بودند، ۲۱ درصد بیشتر شانس زنده ماندن به مدت دو سال و همچنین شانس بیشتری برای بهبودی داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین