کد خبر: ۷۸۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

علائم زیرسویه‌های جدید "اُمیکرون" چیست؟

یک متخصص بیماریهای عفونی به تشریح علائم زیرسویه های جدید اُمیکرون پرداخت.
علائم زیرسویه‌های جدید
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به شیوع زیرسویه های جدید امیکرون با نام های B.A.4 و B.A.5 گفت: این دو زیرسویه از قدرت سرایت بالایی برخوردارند و به طور معمول موارد ابتلا با شیوع بصورت خانوادگی همراه است.

وی در خصوص علائم این دو زیرسویه جدید گفت: صحبت های مختلفی در این زمینه مطرح می شود، اما علائم این دو زیرسویه هم تفاوت چندانی با موارد قبلی کرونا ندارد.

جانبخش افزود: علائم این دو زیرسویه هم مشابه سرماخوردگی است و با علائم گلودرد، سرفه، عطسه، بدن درد، کوفتگی بدن و... خود را نشان می دهد.

وی یادآور شد: در میان این علائم، "گلودرد" نشانه بارزتر ابتلا به زیرسویه های جدید است.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: در برخی موارد هم علائم گوارشی مانند دل پیچه، اسهال و استفراغ در مبتلایان مشاهده شده است.

جانبخش در خصوص میزان کشندگی این زیرسویه های جدید هم گفت: در این زمینه هم صحبت های بسیاری مطرح شده و برخی کشندگی آن‌ راب ا توجه به میزان مرگ و میر بالا در اروپا و آمریکا بالا دانسته اند، اما آنچه مسلم است بسته به سطح واکسیناسیون، وضعیت اقلیمی و ژنتیکی هر جامعه می تواند این آمار متفاوت باشد و به نظر می رسد فعلا قضاوت در خصوص کشندگی این زیرسویه ها در ایران زود است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد موارد سرپایی در حال افزایش است و بطور معمول از دو تا سه هفته دیگر بستری ها و پس از سه تا چهار هفته دیگر نیز فوتی ها افزایش می یابد، بنابراین فعلا نمی توان قضاوت درستی در خصوص میزان کشندگی زیرسویه های جدید داشت.

جانبخش خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است اینکه در صورت درگیری ریه احتمال کشندگی هم افزایش می یابد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین