کد خبر: ۷۸۳۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

مراقب یخ‌های آلوده باشید!

کارشناس بهداشت آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به احتمال انتقال وبا از طریق یخ های آلوده، از مردم خواست یخ مورد نیاز را حتما از مراکز معتبر تهیه کرده و نسبت به نگهداشت بهداشتی آن اقدام کنند.
مراقب یخ‌های آلوده باشید!
آفتاب‌‌نیوز :

جلال اسکندری با بیان اینکه باکتری وبا از طریق انجماد از بین نمی رود، گفت: اگر یخ از آب آلوده تهیه شده باشد، انتقال وبا از طریق مصرف آن وجود دارد.

وی به فعالیت سه کارخانه یخ سازی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه منابع آب این سه کارخانه سالم بوده و یخ های تولیدی آنها در سلامت کامل است.

اسکندری گفت: اما این احتمال وجود دارد که یخ ها در مراکز عرضه آلوده شده و یا افرادی که آنها را خریداری می کنند به دلیل عدم مراقبت مناسب موجب آلودگی آنها شوند.

این کارشناس برنامه بهداشت آب گفت: اولین توصیه این است که افراد یخ را از مراکز معتبر خریداری کنند و یخ ها باید بسته بندی بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: در مراکز معتبر یخ دان وجود داشته و یخ‌های تولیدی کارخانه با بسته بندی بهداشتی در آن قرار دارند.

اسکندری گفت: افراد پس از خرید یخ و باز کردن بسته بندی آن باید با استفاده از آب شرب سالم نسبت به شست و شوی یخ اقدام کنند.

این کارشناس بهداشت آب پیشنهاد داد، برای جلوگیری از انتقال آلودگی یخ به آب بهتر است افراد از یخ بصورت غیرمستقیم برای خنک کردن آب استفاده کنند، به این صورت که آب را درظرف در بسته ریخته و در کنار قالب های یخ قرار دهند تا به تدریج خنک شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین