کد خبر: ۷۸۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

ممنوعیت تولیدات رسانه‌ای کره شمالی در کره جنوبی لغو می‌شود

پس از هفتاد سال، دولت کره جنوبی اعلام کرده به منظور کاهش تنش با همسایه شمالی و افزایش درک متقابل تصمیم دارد ممنوعیت استفاده از تولیدات رسانه‌ای کره شمالی در این کشور را لغو کند.
ممنوعیت تولیدات رسانه‌ای کره شمالی در کره جنوبی لغو می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

کره جنوبی قصد دارد به منظور بخشی از تلاش‌ها برای کاهش تنش و افزایش درک متقابل دو طرف، ممنوعیت دسترسی مردم این کشور به تلویزیون، روزنامه‌ها و دیگر تولیدات رسانه‌ای کره شمالی را لغو کند.

به گزارش یوراسیا، وزارت اتحاد کره جنوبی روز جمعه در گزارشِ تدوین سیاست‌گذاری خود به «یون سوک یون»، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد با این حرکت به تدریج درها برای رسانه‌ها، مطبوعات و تلویزیون خواهد گشود.

بنا بر اعلام این وزارت‌خانه، این اقدم با هدف تقویت درک متقابل، بازسازی هویت ملی کره و آمادگی برای اتحاد (دو کره) در آینده، انجام می‌شود.

به گفته مقامات وزارت اتحاد کره جنوبی با آزادی دسترسی به تولیدات رسانه‌های کره شمالی، مقامات پیونگ‌یانگ نیز ترغیب خواهند شد تا گام‌های مشابه‌ای بردارند.

«جئون یانگ سان»، استاد پژوهشگر در دانشگاه کنکوک سئول، بر این باور است که احتمالاً بعید است کره شمالی اقدام مشابه و متقابل انجام دهد، زیرا «سرازیرشدن فرهنگ و محتواهای کره جنوبی تهدید واقعی و بزرگ علیه ساختار اقتدارگرای کره شمالی خواهد بود».

وزارت اتحاد کره جنوبی جزئیات بیشتری در این باره منتشر نکرده و گفته این اقدام هنوز در مرحله بحث و گفتگو با مقامات ذی‌صلاح و مربوطه در کره جنوبی است.

روابط دو کره در هفته‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک کره جنوبی با آمریکا در نزدیکی مرزهای کره شمالی و آزمایش‌های مکرر کره شمالی تیره‌تر و تنش‌آمیزتر شده است.

دو کره که از سال ۱۹۴۸ تقسیم و از هم جدا شدند، شهروندان خود را از سفر به قلمرو یکدیگر منع کردند. همچنین تماس تلفنی، ارسال نامه، رایانامه (ایمیل) بین مردم دو کشور ممنوع است و آنها به وب‌سایت‌ها و ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی همدیگر دسترسی ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین