کد خبر: ۷۸۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۱
در نشست تلفنی،

گروه 1+5 درباره نامه ایران تصمیم گیری می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مذاکره کنندگان کشورهای آمریکا، انگلیس، روسیه،چین،فرانسه و آلمان در نشستی تلفنی حضور خواهند یافت و پاسخ تهران به بسته پیشنهادی را بررسی خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «گونزالو گالگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه اعلام کرد: «اعضای گروه 1+5 چهارشنبه در نشستی تلفنی درباره پرونده هسته‌ای ایران بحث و گفتگو کرده و درباره گام بعدی خود تصمیم گیری خواهند کرد».

او در ارتباط با پاسخ ایران به بسته پیشنهادی گفت:« در صورتی که از آنها پاسخ واضحی دریافت نکنیم برای ما انتخابی جز افزایش تحریم‌ها باقی نخواهد ماند». 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود:«نامه ایران به خاویر سولانا از سوی دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به واشنگتن ارائه شده است».  در عین حال این مقام آمریکایی به جزئیات این نامه اشاره نکرد و افزود :« دولت آمریکا پاسخ ایران را بررسی خواهد کرد و نظر خود را در نشست روز چهارشنبه اعلام خواهد داشت». 

ايران سه‌شنبه پاسخ خود را در زمينه پيشنهاد هسته‌ای غرب به «خاوير سولانا» مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا ارسال كرد كه دريافت آن از سوی دفتر وی تأیيد شد. گفتنی است خبرگزاری رويترز به نقل از نامه ايران آورده است:«ايران آماده است تا در اولين فرصت ممکن پاسخ شفاف خود را به پيشنهاد شما ارائه کند در حالی که انتظار دارد که پاسخ شفاف شما را در مورد پرسشهای ما و همين طور ابهامات دريافت کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین