کد خبر: ۷۸۴۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
موضوع را در جلسه سران قوا پیگیری خواهم کرد

دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف خودرو‌های لاکچری

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خودرو‌های لاکچری و ماشین‌های سنگین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به زودی تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: تا شنبه یک گزارش مختصر و مفید از خودرو‌های موجود در انبار‌ها برای تهران ارسال کنید.
دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف خودرو‌های لاکچری
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که در سفری بدون تشریفات به بوشهر عزیمت کرده بود، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، در بازدیدی چهارساعت و نیمه وضعیت این منطقه اقتصادی را از حیث فرآیند‌های مختلف ناظر بر ورود و خروج کالا‌ها و نگهداری آنها، مورد نظارت، بررسی و ارزیابی قرار داد.

در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، که علاوه بر مسئولان استانی، تعدادی از مقامات دولتی نیز حضور داشتند، وضعیت ۳۰ کانتینر بلاتکلیف دراین منطقه ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت؛ ۳۰ کانتینری که در جریان انبارگردانی‌های اداره بنادر و دریانوردی بوشهر کشف شده بودند و نکته قابل تأمل آنکه سابقه و اطلاعاتی از این کانتینر‌ها در هیچکدام از سامانه‌‎های اداره بنادر و دریانوردی بوشهر وجود نداشت. علاوه بر این، طبق استعلام از یکی از شرکت‌های مالک این کانتینرها، آن‌ها نیز از محتوای داخل این کانتینر‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند.

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید میدانی، اقدام به شکستن پلمب برخی از این کانتینر‌ها که از دهه ۸۰ تاکنون بلاتکلیف بودند، کرد؛ از قرار معلوم و بنا بر توضیحات ارائه شده به قاضی‌القضات، از سال ۸۸ که سیستم ثبت دستی انبار‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به سامانه‌های الکترونیکی تبدیل و تجهیز شد، نسبت به گنجاندن این ۳۰ کانتینر در آن سامانه‌های الکترونیکی اقدامی صورت نگرفت؛ لذا از سال ۸۸ تا انبارگردانی صورت گرفته در سال جاری، هیچگونه اطلاعی از وجود این ۳۰ کانتینر در انبار‌های بنادر و گمرکات بوشهر وجود نداشت و از مشخصات ناظر بر محتوا و مالک این کانتینر‌ها اطلاعی در دست نبود؛ بر همین اساس طبیعتاً نسبت به اعلام متروکه شدن آن‌ها نیز اقدامی صورت نگرفته بود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه بازدید از انبار‌های گمرک بوشهر از بخش نگهداری خودرو‌های لوکس این گمرک بازدید به عمل آورد؛ در این بخش بالغ بر ۹۷۶ دستگاه خودروی لوکس وجود داشت که ۲۲ دستگاه از آن‌ها متروکه شده بودند و فقط ۹۰ دستگاه از آن‌ها به سازمان اموال تملیکی گزارش شده بودند.

رئیس عدلیه در این بخش، از مسئولان مربوطه این سؤال را مطرح کرد که چنانچه پس از طی فرآیند‌های قضایی، این خودرو‌ها رفع توقیف شوند، آیا قابلیت ترخیص را خواهند داشت یا با موانع دیگری مواجه‌اند؟ که مسئولان مربوطه پاسخ دادند: پس از رفع توقیف از این خودروها، اقداماتی در قبال آن‌ها باید از ناحیه وزارت صمت صورت گیرد.

قاضی‌القضات در ادامه بازدید از انبار‌های گمرک بوشهر، از بخش نگهداری ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی در این گمرک بازدید به عمل آورد؛ بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ویژه راه‌سازی که مستعمل شده بودند در این بخش نگهداری می‌شد که مشکل ترخیص آن‌ها نیز ناظر بر عدم برخورداری از مجوز «کمیسیون ماده یک آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در راستای حمایت از تولید» بود.

وی با بیان اینکه خودرو‌های لاکچری و ماشین‌های سنگین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به زودی تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: تا شنبه یک گزارش مختصر و مفید از خودرو‌های موجود در انبار‌ها برای تهران ارسال کنید. می‌خواهم مشکلات را در آن گزارش بگویید، چه مشکلات حقوقی و چه مشکلاتی که مربوط به آئین نامه‌های دولتی است. در تهران پیگیر خواهم شد آنچه مربوط به قوه قضائیه است در تهران رفع شود. آنچه مربوط به آئین‌نامه‌های دولتی می‌شود را در جلسه سران قوا پیگیری خواهم کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مگر می‌شود نامه نگاری و نداشتن فلان سامانه از ما رفع مسئولیت کند، مردم به بعضی از کالا‌هایی که زیر آفتاب رها شده نیاز دارند، خطاب به رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: اگر با اختیارات قانونی من می‌توان مشکلی را حل کرد، نامه بنویسید و من هر آنچه لازم باشد از اختیاراتم را تفویض می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین