کد خبر: ۷۸۴۶۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹
آغاز فعالیت سامانه مانسون در برخی شهر‌های خوزستان

سامانه مانسون خوزستانی‌ها را غافلگیر کرد

براساس گزارش‌های میدانی از ایذه، اندیکا، شهر منصوریه بهبهان، مسجدسلیمان و سردشت دزفول، بارش باران‌های رگباری و سیل آسا، از ساعتی قبل در این مناطق آغاز شده است. گفته شده این بارش‌ها که برگرفته از گسترش فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مانسون هستند، سبب قطع شدن آنتن تلفن همراه در برخی روستا‌های شیمبار، للر و کتک در بخش چلو شهرستان شده است. نیرو‌های دستگاه‌های امدادی و مراکز درمانی استان به حالت آماده باش درآمده اند. براساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، فعالیت سامانه مانسون تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
سامانه مانسون خوزستانی‌ها را غافلگیر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان آخرین وضعیت شهرستان‌های درگیر با سامانه بارشی مانسون را تشریح کرد.

شهاب صدیقی گفت: پیرو هشدار‌های صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان در روز‌های قبل، ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه روز، جمعه ۷ مرداد ماه بارش باران سامانه مانسونی در بخش چلو شهرستان اندیکا، حدفاصل تاراز تا تونل دلا گزارش شد.فعالیت سامانه مانسون در خوزستان/ بارش ۸ میلیمتری باران در بستان

وی با بیان اینکه به تدریج سامانه بارشی به شهرستان‌های مسجدسلیمان، باغملک، بهبهان و باوی رسید، افزود: باوجود پیش بینی‌های هواشناسی درخصوص تحقق بارش‌ها در نیمه شرقی استان، شاهد وقوع اتفاقی نادر و حرکت جبهه بارشی به سوی شهرستان‌های باوی، شوشتر، کرخه، شوش و همچنین شهر بستان در شهرستان دشت آزادگان بودیم.

صدیقی به تغییرات غافلگیرانه سامانه بارشی که از سوی مدیرکل هواشناسی استان مطرح شده بود، اشاره کرد و ادامه داد: به همین دلیل از مردم خواهشمندیم از تردد در مسیل‌ها و اسکان در کنار رودخانه‌ها و محل‌های پرخطر و حادثه خیز خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان می‌گوید: پس از بارندگی امروز، رفع انسداد راه‌ها در روستای دره بازار بهبهان و میداوود باغملک نیز با همت نیرو‌های راهداری، امدادی و ستاد مدیریت بحران این شهرستان‌ها در کمترین زمان انجام شد.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر تنها راه مسدود در استان، راه روستای تنگه چویل در باغملک است و جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شده و مقرر است با تقویت گروه‌های راهداری و اعزام ماشین آلات مربوط، این راه با سرعت بیشتری بازگشایی شود.

صدیقی به قطع برق به دلیل وزش باد شدید اشاره و اضافه کرد: در شهرستان‌های باغملک، مسجدسلیمان و دهدز شاهد خاموشی بودیم که با تلاش کارکنان اداره برق خوزستان، این مشکل نیز رفع شد و تاکنون حادثه منجر به خسارت در استان گزارش نشده است.

وی حرکت توده بارشی به سمت غرب خوزستان و بستان که با کمبود آب مواجه است را اتفاقی خوب توصیف کرد و افزود: بارش باران به میزان ۸ میلیمتر در این شهر اتفاق افتاد و سبب خوشحالی مردم شده است.

صدیقی با بیان اینکه سامانه بارشی مانسون تا ۲ روز آینده در آسمان خوزستان ماندگار است، ادامه داد: پایش‌های بعدی را برای شرق، مرکز، جنوب و شمالی استان انجام خواهد شد.

مسدود شدن جاده ۴ روستای ایذه به دلیل سیل

سیل، جاده ۴روستای بخش مرکزی ایذه را مسدود کرد.

بخشدار مرکزی ایذه گفت: بارش باران پدیده مانسون جاده روستا‌های کارتا، دلا، ماوه و کل کل امامزاده سلطان ابراهیم (ع) شهرستان ایذه را مسدود کرده است.

حسن سبزعلی زاده اظهار داشت: بارش باران پدیده مانسون و ایجاد سیل در ارتفاعات بخش مرکزی، موجب انسداد جاده ۴ روستای کارتا، دلا، ماوه و کل کل ومنطقه امامزاده سلطان ابراهیم (ع) شده است. با هماهنگی‌های که با اداره امور عشایر صورت گرفته است کار بازگشایی این محور پس از پایان بارش‌ها آغاز می‌شود.

بخشدار مرکزی ایذه گفت: درحال حاضر تنها را ارتباطی این روستا گذر از رودخانه کارون به واسطه قایق می‌باشد. باتوجه به بارش‌های این پدیده، مردم، از حضور در کوهپایه ها، کنار کانال‌های سیلاب و رودخانه کارون جدا خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
1
2
چه غافلگیری
یک هفته همه دارن میگن مانسون داره میاد
غافلگیری یعنی اینکه هیچ خبری از این جریان نداشته باشی
عبداله زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
2
شوشتر که به جز گرد وخاک چیزی نیومده. چرا نوشتید بارون اومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
3
دیشب اهواز بی برق بودماهشهربی برق بود خیلی جاهابرق نداشتن برق ازساعت 8،رفت تا12قشنگ پختیم ازگرما.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین