کد خبر: ۷۸۵۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
تبلیغات

استقبال از مشاوره دندانپزشکی آنلاین همزمان با شیوع مجدد کرونا

همزمان با اوج گرفتن کرونا فعالیت‌های پلتفرم‌های مشاوره پزشکی و دندانپزشکی هم با رشد قابل توجهی روبرو شد. این پلتفرم‌ها با ایجاد یک بستر امن، امکان برقراری ارتباط مستقیم بین بیمار و پزشک را فراهم کردند و ضمن کاهش هزینه‌های ناشی از تردد و هدر رفتن وقت، باعث کاهش استرس بیماران شدند.
استقبال از مشاوره دندانپزشکی آنلاین همزمان با شیوع مجدد کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

تبدیل شدن کرونا به پاندمی در دو سال گذشته تاثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره، روش‌های تحصیل و نحوه ارائه خدمات مختلف داشته است. به گزارش ایرنا اولین سال پس از همه‌گیری کرونا برای سامانه‌های نوبت‌دهی خدمات درمانی پررونق بود و آن‌ها را به ترافیک سه برابری نسبت به سال گذشته رساند.

اما در حوزه درمان غیر از نوبت‌دهی، سامانه‌هایی که نسبت به ارائه خدمات مشاوره قبل از ویزیت اقدام کردند هم با رشد قابل توجهی روبرو شدند. در حقیقت این سامانه‌ها ضمن کاهش هزینه بیماران به واسطه کاهش تردد، تلاش کردند از میزان ترس از ابتلا به کرونا به واسطه مشاوره و تشخیص اولیه آنلاین کم کنند. این ترس از خدمات درمانی در بخش دندانپزشکی به دلیل اینکه دهان اولین مرجع انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود، بیشتر بود. اگرچه اغلب کلینیک‌های دندانپزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی بر کاهش این میزان ترس و استرس داشتند، اما همچنان بیماران با تردید زیاد نسبت به درمان دهان و دندان اقدام می‌کردند و این تاخیر در انجام درمان‌های دندانپزشکی مشکلات بالقوه دیگری را برای بیماران ایجاد می‌کرد.

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

مشاوره دندانپزشکی به صورت آنلاین علاوه بر اینکه سئوالات بیماران را به سرعت پاسخ می‌دهد، وقت و هزینه‌ی ناشی از تردد‌های غیرضروری را نیزکاهش می‌دهد و از طرفی در تمام مراحل درمان همراه بیمار خواهد بود. مشاوره انلاین دندانپزشکی با ارتباط مستقیم با دندانپزشک، سبب ایجاد حس اعتماد و آرامش خیال در مراجعین می‌شود. از منظری دیگر، مشاوره آنلاین دندانپزشکی استرس‌های بیمار را به حداقل می‌رساند تا بتواند با تصمیم‌گیری صحیح و به‌موقع به سلامت خود کمک کند.

همانطور که گفته شد همزمان با ظهور پلتفرم‌هایی که پاسخگوی نیاز اولیه کاربران یعنی مشاوره دندانپزشکی و نوبت‌دهی هستند، پلتفرم‌هایی ایجاد شدند که سعی دارند از پیش تا پس از درمان را تحت پوشش قراردهند. دو دسته اصلی برای ارائه خدمات مشاوره آنلاین دندانپزشکی را می‌توان متصور بود.

۱- ارائه مشاوره آنلاین در یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی

۲- ارائه مشاوره آنلاین دندانپزشکی از طریق یک پلتفرم تخصصی

مشاوره آنلاین دندانپزشکی از طریق کلینیک

در این حالت کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی نسبت به ارائه مشاوره آنلاین اقدام می‌کنند و اغلب مشاوره به صورت تلفنی انجام می‌شود. پزشکان در هر ساعت پاسخگوی سوالات بیماران نیستند و ارتباط بیمار به صورت مستقیم با پزشک شکل نمی‌گیرد. در اغلب موارد هم به بیمار توصیه می‌شود برای تشخیص حتی اولیه به مطب مراجعه کند. این کلینیک‌ها اغلب به دلیل توسعه ندادن اپلیکیشن‌های شخصی امکان ایجاد پروفایل کاربری و ارتباط مداوم با بیمار را ندارند. همچنین نوع مشاوره ارائه‌شده به بیماران محدود به پزشکان و تخصص‌های موجود در آن کلینیک مشخص است.

استقبال از مشاوره دندانپزشکی آنلاین همزمان با شیوع مجدد کرونا

مشاوره آنلاین دندانپزشکی از طریق پلتفرم‌های مشاوره

همزمان با اوج گرفتن کرونا فعالیت‌های پلتفرم‌های مشاوره پزشکی و دندانپزشکی هم با رشد قابل توجهی روبرو شد. این پلتفرم‌ها با ایجاد یک بستر امن، امکان برقراری ارتباط مستقیم بین بیمار و پزشک را فراهم کردند و ضمن کاهش هزینه‌های ناشی از تردد و هدر رفتن وقت، باعث کاهش استرس بیماران شدند.

از مهمترین پلتفرم‌های فعال در حوزه پزشکی می‌توان به اسنپ دکتر، دکتر دکتر، دکتر ساینا، پذیرش ۲۴ و میخک اشاره کرد. اگرچه همه موارد نامبرده شاخه دندانپزشکی را هم تحت پوشش قرار می‌دهند، اما تنها شبکه میخک به صورت تخصصی حوزه دندانپزشکی را تحت پوشش قرار داده است. در ادامه توضیحات بیشتری از این پلتفرم‌ها ارائه کرده و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه پلتفرم‌های مشاوره دندانپزشکی آنلاین:

اسنپ دکتر؛ پلتفرمی آنلاین برای دریافت مشاوره پزشکی است که به کمک آن می‌توانید به بیش از صد‌ها پزشک و متخصص در زمینه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. اسنپ دکتر مسئولیتی در قبال درمانی که دندانپزشک به واسطه مراجعه حضوری بیمار به مطب انجام می‌دهد، ندارد.

دکترساینا؛ در واقع یک پلتفرم سلامت است برای قبل از مراجعه به پزشک، برای مراجعه به پزشک و البته برای بعد از مراجعه به پزشک. در دکتر ساینا بیش از ۲ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص؛ مشغول فعالیت هستند و با قابلیت تماس فوری که دکتر ساینا در اختیار کاربران قرار داده بیماران در کمترین زمان ممکن می‌توانند به نتیجه ویزیت و مشاوره خود دسترسی پیدا کنند. دکتر ساینا همانند اسنپ دکتر مسئولیتی در قبال درمانی که دندانپزشک و پزشک به واسطه مراجعه حضوری بیمار به مطب انجام می‌دهد، ندارد.

پذیرش۲۴؛ استارتاپی فعال در حوزه جستجو و دریافت نوبت پزشکان و مقایسه کیفیت و هزینه‌های خدمات درمانی، با چشم‌انداز بهبود کیفیت خدمات سلامت و زیبایی و صرفه جویی در زمان کاربران است. این پلتفرم هم مشابه اسنپ دکتر و دکتر ساینا اقدام به ارائه خدمات مشاوره دندانپزشکی و پزشکی به صورت آنلاین کرده است، اما همچنان مسئولیتی در قبال درمان ارائه‌شده به بیماران ندارد.

سه پلتفرم یاد شده در تمامی حوزه‌های پزشکی فعال هستند و دندانپزشکی یکی از حوزه‌هایی است که تحت پوشش قرار می‌دهند. اما پلتفرم چهارم به صورت تخصصی کار خود را در حوزه دندانپزشکی آغاز کرده است و برخلاف پلتفرم‌های قبلی همراهی با بیمار را تا پس از درمان و مراجعه بعدی ادامه می‌دهد.

میخک؛ اولین پلتفرم مشاوره آنلاین دندانپزشکی است که به صورت تخصصی به ارائه خدمات مشاوره دندانپزشکی پرداخته است. اگرچه پلتفرم مشاوره دندانپزشکی میخک از عمر کوتاه‌تری در مقایسه با اسنپ دکتر، دکتر ساینا و پذیرش ۲۴ برخوردار است، اما برخلاف سه پلتفرم دیگر، نحوه ارائه خدمت در شبکه دندانپزشکی میخک از مشاوره تا پس از درمان ادامه دارد.

استقبال از مشاوره دندانپزشکی آنلاین همزمان با شیوع مجدد کرونا

در حقیقت شبکه دندانپزشکی میخک برای پوشش دادن نیاز کاربران با تمرکز بر سلامت دهان و دندان ایجاد شده است. در این پلتفرم کاربران امکان استفاده از خدمات مشاوره دندانپزشکی را به صورت کاملا رایگان دارند. تفاوت قابل توجه میخک با اسنپ دکتر و دکتر ساینا در ادامه دادن همراهی با بیماران تا پس از درمان است. تعهد میخک نه تنها شامل نحوه ارائه مشاوره دندانپزشکی به بیماران است بلکه میخک متعهد به ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت و کسب رضایت بیماران از عملکرد دندانپزشک نیز هست.

همراهی میخک با بیماران تا نوبت‌دهی، ارائه ویزیت رایگان، ارائه طرح درمان با جزئیات هزینه و نحوه درمان، امکان پرداخت اقساطی و همچنین یادآوری ادامه درمان در گام‌های بعدی است. مشاوره آنلاین دندانپزشکی میخک از طریق لینک mikhakdental.com/online-consultation/ امکانپذیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین