کد خبر: ۷۸۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

روایت کاظمی قمی از درگیری‌های امروز منطقه "هیرمند"

نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان گفت: پس از درگیری امروز در منطقه هیرمند، جلسه‌ای با حضور نماینده جمهوری اسلامی و وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان تشکیل شد.
روایت کاظمی قمی از درگیری‌های امروز منطقه
آفتاب‌‌نیوز :

حسن کاظمی قمی دوشنبه شب در صفحه توییتر خود با اشاره به درگیری های امروز در منطقه هیرمند نوشت: "پس از درگیری امروز در منطقه ‌هیرمند، جلسه‌ای با حضور نماینده جمهوری اسلامی و وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان تشکیل شد. وزارت دفاع حکومت سرپرست، طی تماسی با نیرو های مرزی این کشور پرهیز از درگیری و تشکیل کمیته مشترک جهت عدم تکرار این دست اقدامات را در دستور کار قرار داد. "

بر اساس این گزارش عصر روز یکشنبه فرماندار هیرمند نیز با تأیید وقوع درگیری مرزی بین نیروهای ایران و طالبان، گفت: این درگیری تلفاتی نداشت.

میثم برازنده افزود: ساعتی قبل بین نیروهای ایران و طالبان در منطقه شغالک شهرستان هیرمند درگیری شده است.

فرماندار هیرمند در مورد علت این درگیری بیان کرد: تجاوز مرزی از سوی طالبان امروز رخ داد که نیروهای ما پاسخ لازم را دادند، متقابلاً آنها هم پاسخ دادند اما تلفات جانی به دنبال نداشت.

وی بیان کرد: این درگیری مختصر بود و به اتمام رسیده است.

همچنین در این ارتباط دستیار وزیر امور خارجه کشورمان درگیری مرزی امروز میان مرزبانی ایران و نیروهای طالبان را ناشی از عدم درک طرف مقابل از تفاوت دیوار امنیتی با مرز بین المللی دانست.

سید رسول موسوی در حساب توییتر خود با اشاره به درگیری مرزی امروز میان مرزبانی ایران با نیروهای طالبان نوشت:
"سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل

امروز باید اشتباه مدیریتی و محاسباتی انجام شده در ساخت دیوار امنیتی در پشت مرز بین المللی با افغانستان را برطرف کرد. فردا دیر است.
آنچه در مرز اتفاق افتاده ناشی از عدم درک طرف مقابل از تفاوت دیوار امنیتی با مرز بین المللی است".

او در این توئیت یک تصویر از موقعیت مرز بین المللی و دیوار امنیتی که توسط ایران پشت مرز ایجاد شده، منتشر کرده است که نشان می‌دهد زمین‌های کشاورزان ایرانی بین دیوار امنیتی و مرز بین المللی(داخل خاک ایران) قرار گرفته است؛ مساله‌ای که باعث شده در برخی مواقع طرف افغان این زمین‌ها را متعلق به خود فرض کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین