کد خبر: ۷۸۵۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

روسیه حامی صربستان هم شد/ کوزوو به روزگار اوکراین دچار می‌شود؟

سخنگوی کاخ کرملین با غیرمنطقی توصیف کردن خواسته‌های دولت خودخوانده کوزوو، گفت روسیه به‌طور کامل از صربستان حمایت می‌کند.
روسیه حامی صربستان هم شد/ کوزوو به روزگار اوکراین دچار می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

تنش‌های اخیر بین صربستان و جمهوری خودخوانده کوزوو که منجر به تبادل آتش بین دو طرف شد، واکنش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه را در پی داشت.

پسکوف امروز (دوشنبه) طی نشست خبری در کاخ کرملین، خواسته‌های مقامات محلی کوزوو را غیرمنطقی دانسته و بر حمایت مسکو از صربستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره گفت: «قبلا از تشدید درگیری بین کوزوو و صربستان جلوگیری شد، [این تشدید] یک ماه به تعویق افتاد، اما اکنون مهم است که مراقب باشیم».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه حقوق صرب‌ها در حل مناقشه با کوزوو باید رعایت شود، اظهار داشت: «روسیه به طور کامل از موضع صربستان [در جریان تنش‌ها با کوزوو] حمایت می‌کند».

این در حالی است که امروز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد آمادگی دارد اگر اوضاع در کوزوو رو به وخامت بگذارد، دست به مداخله بزند.

پسکوف در پاسخ به اتهام‌زنی‌های اروپا به روسیه درباره کاهش صادرات گاز به این قاره از طریق خط لوله نورد استریم، توضیح داد: «مشکلات ناشی از تحریم‌ها بود و گازپروم نتوانست کاری انجام دهد»

به گزارش وبگاه «ریانووستی»، وی درباره روند صادرات مواد غذایی از بنادر اوکراینی در دریای سیاه نیز تصریح کرد: «خروج اولین کشتی بارگیری‌شده با غلات از اوکراین یک فرصت مثبت و مجالی برای آزمایش اجرای توافقنامه استانبول است».

این مقام روس در ادامه ابراز امیدواری کرد که همه توافقات مربوط به قرارداد صادرات غلات از بنادر اوکراین که چند روز قبل در استانبول بین چهار طرف روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل امضا شد، توسط همه طرف‌ها اجرا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین