کد خبر: ۷۸۵۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

پیشرفت در مذاکرات وین/ مقام اروپایی: ایران راضی است

یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان تضمین‌هایی مبنی بر عدم مختل شدن توافق درصورت خروج احتمالی آمریکا از آن حاصل کرده‌اند و می‌گویند که قدرت‌های جهانی به دنبال نهایی کردن متن توافق هستند.
پیشرفت در مذاکرات وین/ مقام اروپایی: ایران راضی است
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که پس از ازسرگیری مذاکرات در وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

به نوشته تایمز اسرائیل به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام ارشد اتحادیه اروپا عنوان کرد که این پیشرفت‌ها شامل تضمین‌هایی است که در آن آمریکا با زیرپا گذاشتن قول‌هایش در آینده نتواند توافق را مختل کند.

وی گفت: ما حال تضمین‌هایی اساسی در اختیار داریم. آن جایی که من دریافته‌ام ایران خوشحال است و در رابطه با آنچه که در متن توافق است، احساس خرسندی می‌کند.

این مقام همچنین مدعی شد که درخواست ایران مبنی بر خروج نام سپاه از لیست گروهک‌های ترویستی آمریکا رها شده است.

به گفته این مقام، به این مسئله «در آینده» و پس از حصول توافق پرداخته خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد که همچنان «مسائلی در رابطه با رفع تحریم‌ها وجود دارد و چندین سوال هسته‌ای عنوان شده که در ماه مارس مطرح نشده بود؛ چراکه از آن زمان برنامه (هسته‌ای) ایرانیان پیشرفت کرده است».

این منبع اتحادیه اروپا در ادامه گفت: ما کمی خسته هستیم. نمی‌توانم تصور کنم که چهار هفته در اینجا بمانم. این دیگر مذاکرات نیست. ما برای نهایی کردن متن توافق اینجا هستیم. به نظر من احتمالی واقعی (برای حصول توافق) وجود دارد اما قرار نیست آسان باشد.

به نوشته بی بی سی، هم‌زمان، آمریکا می‌گوید مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام تا حد زیادی کامل شده و فرصت برای رسیدن به یک توافق بسیار کوتاه است.

جان کربی، از سخنگویان کاخ سفید، پنجشنبه گفت آمریکا از ایران می‌خواهد تا پیشنهاد‌های ارایه شده به این کشور را برای بازگشت به برجام بپذیرد.

این سخنان در حالی بیان شد که مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و اتحادیه اروپا پس از چندین هفته وقفه برای ادامه مذاکرات به وین رفته‌اند.

مذاکرات ایران و ۱+۴ در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه از روز پنجشنبه در وین پس از یک دوره طولانی وقفه در گفت‌وگوهای مستقیم از سر گرفته شد.

به نوشته ایسنا، آخرین بار ایران و آمریکا با حضور نماینده اتحادیه اروپا در دوحه با یکدیگر مذاکره کردند اما نتیجه ملموسی از این مذاکرات به دست نیامد.

رایزنی‌ها و تماس‌ها در این مدت به صورت تلفنی و مکتوب میان ایران و آمریکا با هماهنگی نماینده اتحادیه اروپا انحام شده است و گفته می‌شود در این دور از مذاکرات پیشنهاد و ایده‌ای از نماینده اتحادیه اروپا به ویژه روی میز قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
1
6
ای خدا این توافق انجام بشه، بخدا ملت ایران مستحق بهترین زندگی است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین