کد خبر: ۷۸۵۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
نیازمند انضباط مالی در فدراسیون‌ها هستیم

وزیر ورزش: اگر شرکت توسعه خادم ورزش نشود منحل خواهد شد

وزیر ورزش و جوانان خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را یکی از چالش‌های خود در وزارت ورزش خواند و گفت: اگر شرکت تجهیز و توسعه محل خدمت به ورزش نشود، به سمت منحل کردن آن خواهیم رفت.
وزیر ورزش: اگر شرکت توسعه خادم ورزش نشود منحل خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

حمید سجادی چالش‌هایی که طی یکسال اخیر در وزارت ورزش و جوانان با آن مواجه بوده را تشریح کرد و اظهار داشت: چالش‌های زیادی داشتم. کار اجرایی همواره با چالش روبه‌روست و امیدوارم این چالش‌ها مدیریت شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که ۱۰ درصد آن را واگذار کردیم، یکی از مهم‌ترین اتفاقات بود. تبلیغات دور زمین که توانستیم با تفاهم، مجوز آن را از سازمان لیگ بگیریم هم از دیگر اقدامات بود و از سازمان لیگ و فدراسیون تشکر می‌کنم که تبلیغات محیطی استقلال و پرسپولیس را به این دو باشگاه واگذار کردند تا درآمدزایی برای خودشان باشد. البته تمام درآمدها مختص سرخابی نیست و بخشی از آن به سازمان لیگ، بخشی به استادیوم آزادی(تحت عنوان شرکت توسعه) یا استادیوم میزبان و بخشی هم به کارگزاران همکار اختصاص می‌یابد. اما مانده این درآمدها در نهایت به نفع این دو باشگاه است و امیدوارم سایر باشگاه‌ها هم از این موضوع استقبال کنند. طبق آخرین آماری که به دست من رسید، همه باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که اختیار تبلیغات محیطی خود را به سازمان لیگ واگذار کرده‌اند ولی استقلال و پرسپولیس همچون سال گذشته تبلیغات محیطی را خواسته‌اند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین آرزوها، هدف، برنامه و خواسته مهم ما و مطالبه مردم این است که کارهای معوقه و پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد. البته از یک طرف محدودیت منابع داریم و از طرف دیگر بالای ۵ هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام داریم، اگر بخواهیم تنها به منابع دولتی تکیه کنیم، تکمیل این پروژه‌ها بالای ۲۰ سال طول خواهد کشید. بنابراین یکی از چالش‌هایی که از روزهای اول وزارت با آن روبه‌رو شدم، بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام بود.

*ممکن است به سمت منحل کردن شرکت توسعه برویم

وزیر ورزش با تاکید بر این که تغییر در شرکت توسعه ضروری است، گفت: ایجاد تغییر در شرکت توسعه از دیگر خواسته‌هاست. ایده‌ای درخصوص این شرکت داشتم. قبل از انتخابات به آقای رئیسی گفتم انشاا... شما رئیس جمهور شوید و یک نفر به‌عنوان وزیر ورزش، این شرکت توسعه را جمع کند. در حال حاضر خودم وزیر ورزش شدم و دوست داشتم ایده‌ام را پیاده کنم. ولی با خودم گفتم اگر این شرکت را جمع کنم، گزینه جایگزینش چیست؟ بالاخره باید مرجعی برای رسیدگی به پروژه‌ها باشد. شرکت توسعه دو ماموریت دارد؛ یکی ساخت پروژه‌ها و ماموریت دیگر راهبری و مدیریت پروژه‌ها. مدیریت کردن پروژه‌هایی مثل آزادی، انقلاب، شهید کشوری، شیرودی و برخی پیست‌های سوارکاری که کار بسیار سختی است. ایده من برای شرکت توسعه این است که یا تبدیل به محل خدمت به ورزش شود و یا به سمت منحل کردن این شرکت خواهیم رفت چون در لیست واگذاری ما هم هست. تمام هم و غم من این است که شرکت توسعه محل خدمت باشد و یکی از چالش‌های ماست. اکثر فدراسیون‌های ورزشی ما مستاجر این شرکت هستند، این یک چالش است.

*نیازمند انضباط مالی در فدراسیون‌ها هستیم

یکی از وظایف شرکت توسعه، نگهداری و تجهیز اماکن ورزشی است. اماکنی که در اجازه فدراسیون‌هاست اما اکثر فدراسیون‌ها از پرداخت اجازه خودداری می‌کنند. سجادی در واکنش به این معضل گفت: در حال مدیریت کردن این مسئله هستیم و در واقع از این جیب به آن جیب می‌کنیم. به این معنی که در پرداخت بخشی از هزینه‌ها به فدراسیون‌ها کمک می‌کنیم تا بدهی خود را به شرکت توسعه پرداخت کنند و از طرف دیگر خود فدراسیون‌ها نیز محل امکانی که از شرکت توسعه اجاره کرده‌اند، درآمد دارند و پرداخت می‌کنند. باید کمک کنیم که انضباط مالی‌مان در فدراسیون‌ها بهتر شود. در مجامع عمومی و حسابرسی‌هایمان این توصیه‌ها را به فدراسیون‌ها می‌کنیم چون آن‌ها صف مقدم خدمت به ورزش هستند.

*تقدیر وزیر از هندبالیست‌های جوان ایران

وزیر ورزش و جوانان در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به توفیقات بانوان ملی‌پوش هندبال و تکواندو گفت: توفیقی که برای هندبال زنان اتفاق افتاد انصافا ارزشمند است. دختران هندبال در آسیا موفق شدند و سهمیه جهانی گرفتند و ما بسیار خوشحال شدیم. به مسابقات جهانی رفتند و برای اولین بار در جمع ۱۶ تیم برتر دنیا قرار گرفتند که واقعا جای تشکر و خدا قوت دارد. دختران تکواندو برای اولین بار با ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان جهان شدند. برخی فدراسیون‌ها خدماتشان از نوع قهرمانی است. البته خدماتی دیگری چون آموزش، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، ساماندهی باشگاه‌ها و... هم دارند. بنابراین فدراسیون‌ها بازوهای توانمند ما در صف مقدم کار هستند.

*جاده تندرستی انقلاب استاندارد نیست

سجادی با تاکید بر این که پیست تارتان مجموعه آزادی از استاندارد خارج شده گفت: جاده تندرستی مجموعه انقلاب درحال حاضر فرسوده شده است. با افتخار می‌گویم که پیست تارتان مجموعه انقلاب یادگار من است در زمانی که معاون سعیدلو در سازمان تربیت بدنی بودم. تقریبا ۱۲ الی ۱۳ سال پیش یک میلیارد تومان بودجه گذاشتیم و پیست تارتان مجموعه انقلاب را درست کردیم. اما این پیست زیر برف و باران و آفتاب تخریب شد. هر روز افراد زیادی با کفش‌های مختلف روی آن حرکت می‌کنند و استاندارد این تارتان از بین رفته است. این درحالی است که در همه جای دنیا فقط و فقط اجازه می‌دهند با کفش ورزشی روی تارتارن راه بروید در غیر این‌صورت اجازه راه رفتن نمی‌دهند. از شرکت تجهیز، تعمیر پیست تارتان مجموعه انقلاب را خواسته‌ و تاکید کرده‌ام این درخواست مردم است و بروید برای تعمیرش تامین اعتبار کنید. اگر بتوانیم بودجه را تامین کنیم، شاید بتوانیم کل عرض جاده را که در حال حاضر بخشی از آن آسفالت است، تارتان کنیم. البته کارهای زیادی داریم. چون دنیای ورزش بسیار وسیع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین