کد خبر: ۷۸۶۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف ۳۵ فقره سرقت و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد.
دستگیری کلاهبردار اینترنتی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اشاره به پرونده‌های مهم پلیس شهرستان ری در روزهای گذشته گفت: وقوع چند فقره سرقت از انباری واحدهای مسکونی در محدوده "باقرشهر" باعث شد بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهارکرد: مأموران کلانتری باقرشهر حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی هنگام وقوع سرقت، سارق را شناسایی و دستگیر کردند. متهم در تحقیقات انجام شده به ۳۵ فقره سرقت از انباری واحدهای مسکونی در شهرستان ری معترف شد. همچنین وی پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

جلیلیان اضافه کرد: پلیس با جدیت در مقابل هنجارشکنان و مجرمان ایستاده است. همچنین خواسته ما از شهروندان این است که در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا موضوع را به مرکز فوریت های ۱۱۰ اطلاع دهند.

کلاهبردار سایت‌ اینترنتی بازداشت شد

جلیلیان همچنین با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی گفت:‌ شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید جعلی از وی کلاهبرداری کرده باعث شد تا رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار بگیرد.

وی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته، توسط شاکی عنوان شد که پس از درج آگهی فروش طلا در سایت های اینترنتی شخصی به عنوان خریدار با او تماس گرفته و شماره حسابی برای واریز وجه درخواست کرده است. سپس با مراجعه به منزل وی رسید واریز را نمایش داده و طلاها را دریافت کرده است. شاکی سپس متوجه شده هیچ وجهی به حساب واریز نشده و فرد مذکور رسید جعلی به وی ارائه کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان کرد: پس از بررسی‌ و جستجو در فضای سایبری، متهم در یکی از مناطق تهران شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد. در بازدید از محل دو تخته فرش به ارزش پنج میلیارد ریال و ۱۵۰ گرم طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و سلاح سرد( قمه )کشف شد و متهم در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده، به جرمش اعتراف کرد.

جلیلیان ادامه داد: متهم تحویل مراجع قضایی شده است. همچنین توصیه ما به شهروندان این است که سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز وجه به حساب بانکی آن‌ها اطمینان حاصل شود. هر گونه تبادل وجه بین طرفین معامله به دو صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام شود تا مردم گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و بازگرداندن اموال به مالکان آن‌ها یکی از اولویت‌های پلیس است. در این خصوص نیز سامانه‌ای به نام "نما" راه اندازی شده که مالباختگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه اموال خود را شناسایی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین