کد خبر: ۷۸۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

آخرین جزئیات از تلف شدن توله یوزپلنگ در تصادف

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: متاسفانه توله یوزپلنگ بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو از ناحیه لگن متلاشی شده و جنسیت آن قابل تشخیص نیست و راننده خاطی از محل متواری شده است.
آخرین جزئیات از تلف شدن توله یوزپلنگ در تصادف
آفتاب‌‌نیوز :

بهرامعلی ظاهری گفت: توله یوزپلنگ ۱ ساله که شب گذشته در مسیر تردد جاده میامی_عباس آباد تلف شد، ۱۵ کیلومتر خارج از منطقه حفاظت شده بود و ۴۵ کیلومتر از منطقه‌های ریسک تلفات جاده‌ای که قبلا ۷ تلفات را در آن منطقه داشتیم، فاصله داشت.

وی افزود: متاسفانه توله یوزپلنگ بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو از ناحیه لگن متلاشی شده و جنسیت آن قابل تشخیص نیست و راننده خاطی از محل متواری شده است.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: به دلیل ۱ ساله بودن توله یوزپلنگ، به احتمال زیاد مادر همراهش بوده است، این جاده به دلیل تردد زائرین و مسافران شلوغ است و از شب گذشته برای اینکه بازگشت یوز مادر به سطح جاده را نداشته باشیم با ۴ خودرو پیکاپ در منطقه ایجاد روشنایی کردیم، و تا زمانی که مطمئن نشویم یوز مادر محل را ترک نکرده است از منطقه خارج نخواهیم شد، ماده یوز در طول روز به محل حادثه نمی‌آید و در طول شب به آنجا نزدیک خواهد شد.

به گفته‌ی ظاهری، از دستگاه‌های اجرایی، وزارت راه و شهر سازی، پلیس راه، راه و ترابری و سایر دستگاه‌های مربوطه خواهش میکنم، نسبت به فنس کشی، استاندارد سازی، ایجاد روشنایی، نصب دوربین، ایجاد سرعت گیر وگذرگاه ایمن برای عبور حیات وحش در جاده‌های ترانزیتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: اگر قصور شخصی در از بین بردن یک قلاده یوزپلنگ اثبات شود، بر اساس قوانین فعلی، قانون برای شخص خاطی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جریمه را در نظر خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین