کد خبر: ۷۸۶۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۸ سال

رئیس کل دادگستری استان گلستان از بخشش یک محکوم به قصاص در علی‌آبادکتول خبر داد و گفت: این اتفاق در قالب پویش «به حرمت امام حسین علیه السلام می‌بخشم» انجام شده است.
بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۸ سال
آفتاب‌‌نیوز :

حیدر آسیابی اظهارداشت: محکوم به قصاص 18 سال پیش در پی یک دعوای لفظی متاسفانه نتوانست خشم خود را کنترل کند و مرگ یک جوان 21 ساله را رقم زد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، وی افزود: پس از رسیدگی پرونده و به درخواست اولیای دم، حکم قصاص این جوان صادر شد و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا، قرار گرفت .

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: از پنج سال پیش تلاش برای کسب رضایت اولیای دم آغاز شد اما هر بار این تلاش ها و پادرمیانی ها بی نتیجه ماند.

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان گفت: در ماه محرم و در قالب پویش « به حرمت امام حسین علیه السلام می بخشم» بار دیگر دادستان علی آباد کتول و اعضای شعبه هفتم شورای حل اختلاف این شهرستان همراه با بزرگان و ریش سفیدان منطقه، تلاش برای کسب رضایت را آغاز کردند.

آسیابی ادامه داد: این بار پادرمیانی ها به ثمر نشست و اولیای دم به حرمت شب های محرم بزرگوارنه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: محکوم به قصاص هم که حالا در آستانه 40 سالگیست از زندان آزاد شد.

این نهمین محکوم به قصاص است که امسال با گذشت اولیای دم ، فرصت زندگی ِ دوباره به او بخشیده می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین