کد خبر: ۷۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
تبلیغات

این هنگ درام اقتصادی گاهی مشکل کوک نبودن دارد

هنگ درام آرشا پرفروش‌ترین برند هنگ درام در ایران است. دلیل این محبوبیت نیز قیمت مناسب، رنگ عالی، گارانتی کیفیت و کوک بودن (فقط در هنگدرام استور) و ... بوده که خرید این برند را خصوصا برای هنرجویان تسهیل کرده است.
این هنگ درام اقتصادی گاهی مشکل کوک نبودن دارد
آفتاب‌‌نیوز :

هنگ درام یکی از ساز‌هایی است که امروزه به دلیل سهولت یادگیری و صدای دلنشینش، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. بر خلاف ساز‌هایی همانند ویولن که بلد نبودن آن باعث صدا‌هایی نسبتا آزار دهنده می‌شود، نواختن برروی هنگدرام همواره با طنین صدایی دلچسب همراه هست. یادگرفتن هنگ در مدت زمان نسبتا کوتاهی امکان‌پذیر بوده و به سرعت فرد می‌تواند در محافل و مهمانی‌های مختلف، توانمندی خود را به دیگران نمایش داده و موسیقی‌های دلچسبی را برای حاضران بنوازد. از آنجاییکه این محصول نسبتا جدید بوده و کمتر از ۲۰ سال از رونمایی اولین نمونه آن در سوئیس می‌گذرد، دانش کمی نسبت به آن وجود داشته و متاسفانه بعضی از فروشندگان از این ضعف دانش استفاده کرده و ساز‌هایی خارج از کوک در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

هنگ درام اقتصادی

در حال حاضر، ارزانترین برند هنگ درام در ایران، قیمتی بیش از ۴ میلیون تومان داشته و بعضی برند‌های آن نیز قیمتی بیش از ۲۰ میلیون تومان دارند. چهار برند مطرح تولید کننده این ساز جذاب شامل کیتا، وندا، اکو و نهایتا آرشا هستند که همگی نه تنها در سطح ایران، بلکه در سطح جهانی نیز کیفیت بسیار بالایی دارند. متریال استفاده شده برای تولید هنگ درام شامل نیتراید (برند‌های حرفه‌ای و گران) و استیل ضد زنگ (برند‌های اقتصادی) بوده و روش تولید آن نیز ممکن است کاملا دستی و یا نیمه دستی باشد. اقتصادی‌ترین هنگ درام فعلی، محصول برند آرشا بوده که از جنس استیل ضد زنگ و به روش نیمه دستی ساخته می‌شود. به همین جهت نیز در بعضی موارد مشکلات مربوط به خارج شدن از کوک در این محصولات مشاهده شده است. در صورتیکه این هنگ را از نمایندگی هنگ درام آرشا خریداری نمایید، طبیعتا هیچگونه نگرانی بابت کوک نبودن ساز نخواهید داشت. اما خرید این محصول از فروشگاه‌‎های متفرقه یا دست دوم، همواره باید با نهایت احتیاط انجام شود.

معرفی هنگ درام آرشا

این هنگ درام اقتصادی گاهی مشکل کوک نبودن دارد

هنگ درام آرشا پرفروش‌ترین برند هنگ درام در ایران است. دلیل این محبوبیت نیز قیمت مناسب، رنگ عالی، گارانتی کیفیت و کوک بودن (فقط در هنگدرام استور) و ... بوده که خرید این برند را خصوصا برای هنرجویان تسهیل کرده است. این ساز دارای ۹ نت و در گام ر مینور یا همان D Kurd بوده که محبوب‌ترین گام در میان گام‌های هنگ درام است. رنگ طلایی این ساز به همراه کیفیت نسبتا بالای آن باعث شده که از این برند برای یادگیری و تست کردن توانمندی برای ادامه‌ی یادگیری و تبدیل شدن به نوازنده حرفه‌ای هنگدرام استفاده شود. برای خرید این محصول، نیازی به پرداخت ودیعه و انتظار برای آماده‌سازی آن وجود نداشته و به محض ثبت سفارش در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت. اما برای خرید برندی همانند کیتا (که جزو حرفه‌ای‌ترین برند‌ها است)، نه تنها نیاز به پرداخت ودیعه وجود داشته، بلکه فرآیند ساخت آن نیز ممکن است تا ۲ ماه زمان ببرد.

تعمیر کوک هنگ درام آرشا

در صورتیکه ساز خریداری شده کوک نباشد و همچنین از نمایندگی معتبر خریداری نکرده باشید، بهتر است قید نتی که از کوک خارج شده است را بزنید. چرا که نه تنها فرآیند کوک مجدد بسیار زمانبر بوده، بلکه هزینه‌ی آن نیز بسیار بالا خواهد بود. خصوصا در برند آرشا که قیمت خود ساز بسیار اقتصادی است، هزینه‌ی تعمیر نت شاید عدد قابل توجهی باشد. تعمیر کوک در این ساز‌ها نیاز به پس فرستادن ساز به تولید کننده، قرار گرفتن در فرآیند بازبینی و صنعتگری مجدد برروی ساز داشته که عملا انجام این کار را غیر معقول خواهد کرد. برای اینکه گرفتار این پروسه‌ی سخت و هزینه‌بر نشوید، بهتر است محصول خود را از نمایندگی معتبر خریداری کنید تا ضمن بررسی کوک توسط کارشناسان خود مجموعه، گارانتی عودت وجه در صورت خارج بودن از کوک را نیز استفاده نمایید.

معرفی برند‌های حرفه‌ای هنگ درام

عموما هنگامیکه هنرجویان مراحل یادگیری را طی کرده و تبدیل به نوازنده حرفه‌ای می‌شوند، ترجیح می‌دهند تا از برند‌های قوی‌تر و حرفه‌ای تری استفاده نمایند. برند اکو یک ساز نیمه‌حرفه‌ای بوده که از جنس استیل ضد زنگ و در گام ر مینور است. این ساز با قیمتی نزدیک به ۱۱ میلیون قابل خریدرای بوده که مناسب هنرجویان حرفه‌ای‌تر است. هنگامیکه نواختن هنگدرام به یک امر روتین روزانه تبدیل شد و حتی فرد قصد تدریس نواختن آن را داشته باشد، عموما برند‌های وندا و کیتا انتخاب اول اساتید خواهد بود. کیفیت برند‌های وندا و کیتا مشابه یکدیگر بوده، هر دو از جنس نیتراید هستند و قیمت مشابهی نیز دارند. مزیت وندا نسبت به کیتا، عدم نیاز به پرداخت ودیعه و انتظار برای ساخته شدن آن است. تمام برند‌های معتبر این ساز دلنشین، در سایت هنگدرام استور عرضه شده و همچنین امکان تعویض ساز نیز در طرح تعویض هنگدرام استور فراهم شده است.

چرا گام ر مینور

پرفروش‌ترین گام ساز هنگ درام در حال حاضر، گام ر مینور است. این گام، نه تنها آزادی عمل برای نواختن اکثر موسیقی‌ها را در اختیار نوازندگان قرار می‌دهد، بلکه محتوا‌های آموزشی بسیار زیادی نیز برای آن در اینترنت عرضه شده است. افرادی که پیشتر هنگ درام را در گام‌های دیگری خریداری کرده بودند، یا نیاز دارند که سولفاژ را یاد گرفته و خودشان موسیقی‌ها را تنظیم و اجرا کنند و یا می‌توانند از طرح تعویض هنگدرام استور استفاده کرده و گام ساز خود را با حداقل هزینه تغییر دهند. با یک جستجوی ساده در آپارات یا یوتیوب، محتوا‌های آموزشی متعددی به همراه نت و تبلچر آهنگ‌های معروف در گام ر مینور ارائه شده که صرفا با نگاه کردن به آن می‌توانید موسیقی دلخواه خود را اجرا نموده و از هنر خود لذت ببرید.

هنگدرام استور

در حال حاضر، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های انواع هنگدرام و لوازم جانبی آن که به صورت تخصصی تمرکز خود را برروی این ساز دلنشین قرار داده است، مجموعه هنگدرام استور بوده که نه تنها تمامی محصولات را به همراه گارانتی استرداد وجه ارائه کرده است، بلکه امکان ارسال محصولات را به سرتاسر ایران دارد. تمامی سفارشات نهایتا در ۵ روز کاری و با پست پیشتاز یا سفارشی ارسال خواهند شد که خریدار به مدت ۷ روز می‌تواند ساز را تست کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل، آن را با هزینه‌ی خود مجموعه، مرجوع نمایند.

لوازم جانبی هنگدرام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین