کد خبر: ۷۸۶۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

کلاب هاوس از "اتاق" به "خانه" رسید

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس (Clubhouse) که در دوران اوج پاندمی کووید محبوبیت زیادی پیدا کرده بود، اکنون با راه اندازی محفل‌های خصوصی به نام "خانه‌ها" (Houses)، درصدد ایجاد تحولاتی در این پلتفرم است.
کلاب هاوس از
آفتاب‌‌نیوز :

امکانات جدید کلاب هاوس به هر شخص یا گروهی امکان می دهد "خانه" خود را در این پلتفرم ایجاد کند. کاربران می توانند برای ایجاد "خانه‌ها"، تقاضا کنند اما کلاب هاوس اعلام کرده که موافقت با "خانه‌های" جدید، به آهستگی صورت می گیرد تا این شرکت از بازخوردها، آموخته و این محصولات را مطابق با نظرات اصلاح کند.

در صفحه ورود به کلاب هاوس، آمده است: "خانه‌ها" را راهروهای خصوصی برای افراد مورد علاقه تان بدانید. می توانید هر زمان که بخواهید، از اتاقی به اتاق دیگر بروید، دوستانتان را یافته و با آنها دیدار کنید. "خانه‌ها" معمولا زمان ملاقات منظمی دارند و هر فردی، چند دوست انتخاب می کند و "خانه‌ها" با انتخاب افرادی که به آنها اعتماد دارید، رشد می کنند. یا اگر می خواهید می توانید آنها را بسته نگه دارید.

سخنگوی کلاب هاوس در ایمیلی به وب سایت تک کرانچ گفت: این شرکت محصول جدید خود را خصوصی تر از "کلابها" می داند زیرا "خانه‌ها" از طریق دعوت ساخته می شوند و هر شخصی در یک "خانه" می تواند یک اتاق را در داخل "خانه" برنامه ریزی کند در حالی که "کلابها"، عمومی تر هستند و به روی هر شخصی که برای ورود به آنها درخواست کند، باز هستند. این شرکت "خانه‌ها" را یک مهمانی شام با دوستانتان می بیند و "کلابها"، رویدادها و برنامه هایی هستند که در شهرتان برگزار می شوند.

پل دیویسون، مدیرعامل کلاب هاوس، این تغییر را در یک رشته توییت اعلام و خاطرنشان کرد هر "خانه"، هویت، فرهنگ و مقررات نظارت بر محتوای خاص خود را دارد. این پلتفرم با تقسیم کلاب هاوس به کلاب هاوسهای زیاد، قادر خواهد بود به چند مسئله رسیدگی کند. کلاب هاوس به بیش از یک گروه خدمات رسانی می کند و همه نمی خواهند راجب یک موضوع مشابه صحبت می کنند که به معنای دشوار بودن یافتن اتاقهای مناسب است. وی حتی گفت محفلها باید بتوانند به محفلهای جدیدی تقسیم شوند.

در صفحه ورود برای ایجاد یک "خانه"، از کاربران نام و نام کاربری کلاب هاوس خواسته می شود. سپس کاربران باید نام "خانه" خود و توصیف آن برای دیگران را انتخاب کرده و مشخص کنند چه کسانی را می خواهند به عنوان اعضای تشکیل دهنده "خانه"، دعوت کنند.

صوت زنده در دوران پاندمی که مردم سراسر جهان به دلیل قرنطینه، در خانه محبوس شده بودند، محبوبیت یافت. تب کلاب هاوس باعث شد توییتر و مِتا، محصولات مشابه را راه اندازی کنند. اما با برداشته شدن محدودیتهای کرونایی و امکان برگزاری رویدادهای حضوری، کلاب هاوس به دنبال راههای جدیدی برای حفظ کاربرانش بوده است. این شبکه اجتماعی صوتی اخیرا بازیهای درون برنامه ای راه اندازی کرده و قابلیت چت متنی را در اتاقهای صوتی خود افزوده است.

بر اساس گزارش تک کرانچ، امکانات جدید کلاب هاوس، واضح است که با هدف حفظ کاربران و احتمالا جذب کاربران جدید، عرضه می شود. کلاب هاوس با راه اندازی محفلهای خصوصی، به دنبال رقابت با پلتفرمهایی مانند دیسکورد است. معرفی "خانه‌ها"، ممکن است کاربران را با وعده دسترسی به گروههای کوچکتر و گزینش شده، ترغیب کند به کلاب هاوس برگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین