کد خبر: ۷۸۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

هشدار هواشناسی خوزستان/ جزئیات گرمازدگی کارکنان پالایشگاه آبادان

شماری از کارکنان پالایشگاه آبادان گرمازده شدند.
هشدار هواشناسی خوزستان/ جزئیات گرمازدگی کارکنان پالایشگاه آبادان
آفتاب‌‌نیوز :

در فیلم منتشر شده در فضای مجازی ادعا شده ۳۵ نفر از کارکنان پالایشگاه آبادان به علت گرمای شدید هوا دچار گرمازدگی شدند.

این درحالی است که مسئولانی در روابط عمومی پالایشگاه آبادان و فاز دو این تصاویر را به مجموعه های همدیگر مرتبط و آن را رد می کنند.

البته برخی منابع مطلع ضمن تایید خبر گرمازدگی تعدادی از کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان گفته: این افراد بر اثر شرجی و افزایش دمای هوا دچار گرمازدگی و به درمانگاه پالایشگاه منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

آبادان در چند روز گذشته با ثبت دماهای بالای ۵۰ درجه گرمترین شهر ایران بود.

مراجعه ۲۵ خوزستانی به علت گرما زدگی به بیمارستان

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اثر گرمای شدید و گرما زدگی هوا ۲۵ نفر از شهروندان خوزستانی به بیمارستان‌های سراسر استان مراجعه کردند. با مراجعه به موقع افراد گرمازده و اقدامات فوری کادر درمانی در اورژانس‌های بیمارستان‌ها، کل تعداد مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و هیچگونه بستری در بخش‌ها صورت نگرفت.

حبیب حی‌بر با اشاره به راه‌های پیشگیری از گرمازدگی، ادامه داد: پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر مناسب مایعات (روزانه نوشیدن ۸ لیوان آب در تابستان)، استفاده از غذا‌های کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب راه‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گرمازدگی مفید واقع شوند.

رطوبت بالای ۸۰ درصد در ۴ شهر خوزستان

همچنین میزان رطوبت امروز یکشنبه در ۴ نقطه خوزستان بالای ۸۰ درصد گزارش شده است.

محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: میزان رطوبت در شادگان ۸۵، بندر ماهشهر ۸۵، آبادان ۸۴ و هندیجان ۸۱ درصد ثبت شده است. میزان رطوبت درامیدیه ۷۷، کشاورزی اهواز ۷۴، بستان ۶۸، بهبهان ۶۸، اهواز ۶۷، گتوند ۶۷، صفی آباد دزفول ۶۶، شوش ۶۶، آغاجاری ۶۳ درصد نیز گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی استان با اعلام هشدار سطح نارنجی، پیش بینی کرد: از امروز، افزایش دما و وقوع دما‌های ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در استان راخواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین