کد خبر: ۷۸۶۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
در طرح ستاد، بدحجاب دیگر مجرم نیست بلکه متخلف است

دبیر ستاد امر به معروف: بدحجاب مجرم نیست، متخلف و قابل جریمه است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اظهار تاسف از ناکارآمدی قوانین و تندرو‌هایی که بدحجاب را مجرم می‌دانند و نسخه زندان و مجازات شدید برای آن می‌پیچند، معتقد است بدحجابی تخلف و قابل جریمه است و گاهی هم تذکر به تنهایی موثر واقع می‌شود.
دبیر ستاد امر به معروف: بدحجاب مجرم نیست، متخلف و قابل جریمه است
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی که در نشست تخصصی «کارآمدسازی طرح جامع عفاف و حجاب» ویژه مدیران، اساتید، معاونان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه ترویج عفاف و حجاب، جای سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری نیست، افزود: در کجای دنیا قانون‌گذار و یا مسئولان اجرای قانون نقش اپوزیسیون به خود می‌گیرند و حجاب را دست‌آویزی برای جذب آرای انتخاباتی می‌کنند؟!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این مقام مسئول با اشاره به اینکه گاهی یک تذکر و در صورت تکرار، جریمه به مراتب از دستگیری و دادگاه که قبح مسئله را می‌شکند، بسیار تأثیرگذارتر است، افزود: امر به معروف در جایی که احتمال اثر وجود دارد شرعا واجب است و تغییر قالب و استفاده از شیوه‌های نوین بسیار لازم است؛ تذکر لسانی فقط با زبان نیست پیامک و تذکر کتبی و ... مصداق‌های تذکر لسانی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از کم‌تحرکی حوزه‌های علمیه خواهران با این عده و عده گلایه کرد و خواستار کار سازماندهی شده و تشکیلاتی شد.

وی در آسیب‌شناسی جبهه خودی، از بی‌برنامگی و نداشتن طرح، عدم تشکیل جبهه متحد، صرفا به نصیحت و رهنمود‌های پی درپی دل‌خوش کردن، به گفتگو‌های بی‌ثمر و مشغولیت‌های نفس‌گیر در فضای مجازی پرداختن، اول و دوم کردن موضوعات و ایجاد توقف، فرافکنی و تکرار مکررات، درددل و ناله کردن و ترویج ناامیدی و اعتراض بدون ارائه راه حل را از مهمترین گرفتاری نیرو‌های دغدغه‌مند برشمرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین