کد خبر: ۷۸۶۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷

رودخانه زاب در سردشت جان ۲ جوان را گرفت

مسوول اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان سردشت گفت: ۲ بردار جوان اهل ارومیه به علت غرق شدگی در رودخانه زاب این شهرستان جان خود را از دست دادند.
رودخانه زاب در سردشت جان ۲ جوان را گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

احمد صالح‌پور افزود: حدود ساعت ۱۸ امروز سه جوان اهل ارومیه‌ به همراه خانواده که برای استراحت و تفریح به حاشیه رودخانه زاب در سردشت آمده بودند، اقدام به شنا در این رودخانه در حوالی روستای «شیوه‌مێری» کردند.

وی ادامه داد: این سه جوان بدلیل عدم آشنایی با فنون شنا در رودخانه غرق شدند که ۲ بردار حدود ۲۳ و ۲۵ ساله جان خود را از دست دادند ولی نفر سوم توسط افراد ماهر حاضر در محل از آب بیرون کشیده و از مرگ حتمی نجات یافت.

صالح‌پور اضافه کرد: برای این حادثه ۲ دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های میراوا سردشت و که‌وپه‌ڕ پیرانشهر به محل حادثه اعزام شدند.

امسال بر اثر سهل انگاری شهروندان بویژه جوانان، ۲۶ نفر در آذربایجان غربی بر اثر غرق شدن در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر بیش از سال گذشته است.

رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

این رودخانه دارای جریان آب دائمی است و در سرتاسر سال خشک نمی‌شود؛ این رودخانه و درهٔ عمیق آن یکی از دیدنی‌ترین رودخانه‌های استان‌های غربی به شمار می‌رود که به خودی خود دارای جاذبه‌های گردشگری است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین